• Pergosyskon

Vad händer efter pergotime?

Första barnet tog en himla massa pergotimekurer (flera års försök och ca 12-15 pergotimekurer) och nu försöker vi få syskon. Äter dubbelkur men tar det inte sig denna gången (7:e försöket) så blir det trippelkur.

Vad händer sen om det inte skulle ta sig? Hur har era behandlingar sett ut? Är hormonsprutor nästa steg? Känner mig så nere just nu, varför kan vi inte lyckas

• Svar på tråden Vad händer efter pergotime?
  • Pergosyskon

JÄVLA SKIT mens som kom idag, blir en trippelkur pergotime,o nytt samtal med gyn i feb

• Gizzmo73

Hej, tråkigt att det inte tar sig. {#lang_emotions_frown}
    Vi har jobbat på barn nr1 i snart 4 år. Efter 4 försök med pergotime så fick jag börja med puregon och ÄL-spruta istället. Gjorde 9 såna försök och gick sen vidare till IVF. Har precis påbörjat behandling inför IVF försök nr2.
    Det possitiva med puregon-sprutorna är att dom inte har några biverkningar. Jag tyckte pergotime-tabletterna var hemska.

• Pergosyskon

så nu är jag inne på min 3 kur med 4 st pergotime tabletter, o samtal med gyn imorgon om hur vi ska gå vidare

• Dummle

När jag avlutat min tredje kur kommer jag att få börja med IVF. fyra tabletter om dagen? Herreguud..visste att man kunde få tre, men fyra låter ju helt otroligt. Borde du inte få någon annan behandlingsmetod?

• Pergosyskon

usch är så ledsen Min gyn kan inte skriva ut hormon sprutor som han trodde,utan det måste gå via en ivf klinik,o då det är syskonförsök får vi bekosta allt sånt med utredningar där med    ska fortsätta med 4 pergotime tabletter tills vidare

• Selenea

Men gud, fyra tabletter?! Min första tanke är: är läkaren seriös? Enligt rekommendationer ska man inte ta mer än tre kurer, då det är starka preparat för kroppen. Men jag vet att många (inklusive jag själv) har fått fler kurer än så. Men ändå. Och fyrdubbel kur?! Det är ju inte klokt. Uppenbarligen är det inte rätt metod för er. Nästa steg torde vara IVF, det var det i alla fall för oss. Ja, det är skit att behöva bekosta försöken själv, men det är väl något man får fundera på om man tycker att det är värt det eller inte.

Svar på tråden Vad händer efter pergotime?