Vad tycker ni om namnet LABAN??
Som rubriken säger !
Vi har haft detta som förslag vad tycker ni?
Som rubriken säger !
Vi har haft detta som förslag vad tycker ni?
Mina associationer till namnet Laban:
1: Spöket Laban
2. Hunden Laban
3. Lattjo Lajban
Min kompis kanin heter Labolina, dottern kallar henne för babbelina, haha, sött!
Jag tycker att Laban är sött. Om det nu blir det kommer ju alla som känner er associera det till pojken bara efter någon vecka, så det ska man nog inte oroa sig för.
Är det inte bättre med Alfons då?
Tänker mest på spöket laban.
Jao.. Enligt svenskanamn.com så är det ungefär 180 stycken som heter Laban i sverige nu. Och vem vet, om ni döper er son till Laban så kanske ni hjälper till att skapa en trend?
Eller kolla bara på www.hitta.se/SearchWhite.aspx&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=Laban&UCSB%3aTextBoxWhere=
Kan inte föreställa mig en vuxen man som heter Laban. Okej på en bebis kanske, men inte så roligt när han är 30.
Jag älskar Laban! När jag var liten hade jag en liten brunfläckig mjukdjurshund som jag släpande runt överallt och älksade över allt annat. Den hette Laban!
Jahapp.. Här googlar man betydelsen av sitt namn och kommer in på en diskussionssida och vad hittar man?? En massa människor som klagar på en person med tilltallsnamnet Laban. Har dock alltid varit stolt över mitt namn,men att hitta mestadels vuxna människor som klagar på ett namn..... Jaja som några av er sa, folk vänjer sig och det har funkat bra i mina hittills 15 år. Tack för att ni läste ^^ (Inte arg på er men svara gärna)
Jag tycker om det i sig, gillar bibliska namn. Men här i Sverige med småbarn går det nog inte att komma ifrån spöket även om jag inte tycker att det är en negativ association.
Det som däremot är negativt är smeknamnet Labbe som de två Laban jag känner till kallas för.
Tråden är 9 år gammal
Jag vill döpa vår son till Laban, tycker det är ett jättefint namn. :)
Associerar direkt till en liten söt katt som en barndomskompis hade :)
Och därefter spöket Laban...
Men det är ju ett gulligt namn, tycker dock att det passar bättre på ett djur än på en människa..
Spöket Laban. Laban för mig är sonens bästis, dvs hans spöket Laban-snutte
Jag vet att tråden är gammal. Men Laban låter skitsött!! På en hund, katt eller ja ett spöke då. :) Kanske som smeknamn på ett barn i magen. Men inte när det väl kommer ut.
Oj, vad många det var som var negativa, hade jag aldrig trott!
Tycker att Laban är ett helmysigt namn. Ser framför mig en mysrufsig lillekille, en trygg och skämtsam tonåring och en stabil vuxen man.
Nu heter inte vår lillfis Laban, men Albin, och det känns lite åt samma håll. Dock hoppas jag att man inte associerar det namnet med hundar och spöken
Läste i tråden om en Labolina som kallades Babbelina, gulligt ju, Vår lilla kludd kallas ofta för Babblin funkar när man är en liten bebbe. Vet inte så många som heter Albin.