• The Black Lady

    Skulle du vilja byta förnamn?

    Jag bytte mitt förnamn för ca 5 år sedan och det är det bästa jag har gjort

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du vilja byta förnamn?
  • April Mamma

    Oj, många som har bytt....Nyfiken på vad ni hette innan, Sol-Gunn? Ragg-Britt? =)

  • Tecken

    Nej, jag är rätt nöjd med mitt namn.

    Har däremot en del i bekanta som bytt namn, men då har det mest handlat om att göra andranamn till tilltalsnamn och vise versa.

  • Guldrosen

    I min ungdom ville jag byta namn. På den tiden var det lite krångligare att byta namn än vad det är idag så det blev aldrig av. Nu har jag förlikat mig med mitt namn och lider inte så mycket av det längre.

  • Boothwalker

    Jag har bytt stavning. Räknas det? =)

    Bytte till en ovanligare stavning när jag var 14 och nu skulle jag aldrig få för mig att byta tillbaka. Jag ÄR jag med min stavning. Den andra stavningen är inte alls jag. (och nej jag har ingen stavning med z och extra h och sånt =)


    Räven överraskar Grisen...
  • mammahärochnu

    Inte mitt tilltalsnamn för det trivs jag BRA med, men kanske mitt andranamn Kristina... känner mig inte som en kristina! Fast byta det kommer jag aldrig göra förståss.

  • abnocto

    Jag bytte som 18-åring. Hette Marita, som ingen kallade mig och jag själv aldrig använde så det blev tokigt med utbetalningar och annat. La till till Mia som alla sa och som jag kallats sedan barnsben. Jag ville dock inte ta bort namnet som mina föräldrar givit mig så det har jag kvar som andranamn.
    Döpte själv min dotter till bara två namn ifall hon själv vill lägga till ett.

Svar på tråden Skulle du vilja byta förnamn?