• DollyD

Presenter till en 2-åring tjej och en 6 ½ årig kille???

Vill ha med mig försenad juklapp/present till barnen vars förälsdrar vi ska fira nyår med? Jag har så svårt för att komma på själv, och tänkte kanske man kunde få lite tips här?? Tänkte köpa för runt 200 kr per barn.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Presenter till en 2-åring tjej och en 6 ½ årig kille???
  • Mamma till tre kottar

6½ åring: Boken EN dag i prinsessan Victorias liv - passar killar lika bra som tjejer (det är INTE en prinsessbok).

2 åring: I babblarnas Hus - bok med tillhörande spel. Min 2 åring älskar den.

• pigglet

Färger på flaska, färgat papper, glitterlim, klistermärken, paljetter. Kan båda använda.

Eller en madrass, bob el liknande.

Någon bra skiva, böcker.

Walkietalkie, en till dem var. Kan de säkert ha kul med tillsammans.

Ett hockeyspel. eller "försvunna diamanten", det växer lilltjejen snart i....

• DollyD

Köper
    Mamma till tre kottar skrev 2009-12-29 13:31:51 följande:

6½ åring: Boken EN dag i prinsessan Victorias liv - passar killar lika bra som tjejer (det är INTE en prinsessbok).2 åring: I babblarnas Hus - bok med tillhörande spel. Min 2 åring älskar den.
    Köper man dessa i en vanlig bokhandel? Funderar särskilt på "I babblarnas Hus"
  • DollyD
    pigglet skrev 2009-12-29 13:32:26 följande:
    Färger på flaska, färgat papper, glitterlim, klistermärken, paljetter. Kan båda använda.Eller en madrass, bob el liknande.Någon bra skiva, böcker.Walkietalkie, en till dem var. Kan de säkert ha kul med tillsammans.Ett hockeyspel. eller "försvunna diamanten", det växer lilltjejen snart i....
    Walkietalkie är ingen dum idé till Anton. Han gillar elektronikprylar!! Borde finnas på BR eller liknande??
  • pigglet
    DollyD skrev 2009-12-29 13:37:37 följande:
    Walkietalkie är ingen dum idé till Anton. Han gillar elektronikprylar!! Borde finnas på BR eller liknande??
    Jag köpte våra på elgiganten innan jul - extrapris 199 kronor. Räckvidd upp till 3 km (i bästa förhållanden). Köpte för att använda dem i slalombacken. Kan även användas av föräldrarna när barnet leker ute, man kan anropa och kolla var de är och säga när det är middag... Eller barnet kan anropa "är det ok om jag följer med xxx hem?".
  • pigglet
    DollyD skrev 2009-12-29 13:35:16 följande:
    KöperMamma till tre kottar skrev 2009-12-29 13:31:51 följande:
    Går beställa på "hattenförlaget". Blir svårt att få den innan nyår då...
  • Mamma till tre kottar
    DollyD skrev 2009-12-29 13:35:16 följande:
    KöperMamma till tre kottar skrev 2009-12-29 13:31:51 följande:
    Båda går att köpa via bokus.
  • Mirva

Boken "Sailor och Pekka" av Jockum Nordströmtill 2-åringen. Min tvååriga dotter fick den i födelsedagspresent nyligen och hon älskar den. Läses både morgon och kväll. Den passar med all säkerhet till 6-åringen också. Vet ej hur mycket den kostar, men det är en tjock bok så den kostar nog en del.

Mamma till Marvin född 18 maj 2005, död 22 maj 2005. Gravid med BF 4 januari 2008.
  • Mirva

Oj, såg att det var lite sent. Hoppas du hittade något.

• DollyD
    Mirva skrev 2010-01-02 16:11:07 följande:
    Oj, såg att det var lite sent. Hoppas du hittade något.
    Ja, nu är det redan fixat (en bok om Håkan bråkan och en med Molly mus), men tack ändå!!!!!
  • Mirva
    DollyD skrev 2010-01-02 20:42:12 följande:
    Ja, nu är det redan fixat (en bok om Håkan bråkan och en med Molly mus), men tack ändå!!!!!
    Vad bra! Vem fick vad?
    ...
  • DollyD

Håkan bråkan till 6 åringen (kille) och Molly mus till 2 åringen (tjej. Tror dock Anton gillade Molly Mus lika mycket som Alicia, för det var många grejer att pilla på och flikar som var roliga att dra ut i boken =)

• Mirva
    DollyD skrev 2010-01-03 13:44:24 följande:
    Håkan bråkan till 6 åringen (kille) och Molly mus till 2 åringen (tjej. Tror dock Anton gillade Molly Mus lika mycket som Alicia, för det var många grejer att pilla på och flikar som var roliga att dra ut i boken =)
    Känner inte till någon av böckerna. Sedan skulle jag personligen aldrig välja present utifrån vilket kön barnen tillhör, men det har väl kanske inte du heller gjort. Kul att det blev uppskattat! 
  • DollyD

Ha ha ha.. nä, det tror jag inte Niklas tänkte på när han köpte dem, men åldersmässigt får man ju tänka lite. Varför jag skrev kille och tjej efter, var för att du skulle förstå att Anton var den stora och Alicia den lilla i meningen som kom efter.

Svar på tråden Presenter till en 2-åring tjej och en 6 ½ årig kille???