• Fröken knopp

gastric bypas-pco?

Hejsan tjejer!!!! Jag och min man har försökt bli gravida i många år, ca 6år. Har prövar ivf,pergotime m.m. Jag har haft övervikt under alla denna tid, nu i n ovember gjorde jag en magoperation-gastric bypas för att få hjälp med övervikten. Jag undrar-någon med erfarenheter med gastricbypas och pco? 

Har ni blivit gravida på egen hand efter operationen,
  • Svar på tråden gastric bypas-pco?
  • USB

Har inget svar på din fråga, men jag har läst att man ska vänta ett år efter operationen med att bli gravid.
    Vad jag förstått så är det ofta övervikten som ställer till så man inte blir gravid. Så har min läkare sagt till mig iaf. Jag fick PCO -diagnos i november och fick rådet att gå ner i vikt för att PCO:n skulle bli bättre.
    Har också haft funderingar på magoperation men för mig känns det inte som nån utväg tror jag. Lägger jag om kosten och rör på mig så går jag ner i vikt men jag kommer aldrig igång med det tyvärr. Skjuter hela tiden upp det. Nu har jag bestämt att jag ska dra ner på godis och läsk så att jag blir av med mitt sockerberoende. Det blir nog inte lätt skulle jag tro men jag måste börja någonstans.
    Hoppas det går bra för dig och du ska se att du kommer att få ett plus så småningom!

• Stugmamman

USB: Har du provat att äta enligt LCHF? Mindre kolhydrat och mer fett. Alla kolhydrater är ju en form av socker. Jag vet att det låter som en sjuk diet men det funkar och man mår jättebra. Allt sug försvinner.

Jag är normalviktig men har PCO och har haft svårt med min insulinresistens som gett mig blodsockersvängningar som jag nu äntligen blivit av med. Sambon har gått ner 12 kilo sedan juni. Denna kost är också hormonbalanserande vilket är bra för oss.

Vet att en del PCO-are som skrivit här gått ner i vikt med LCHF och blivit gravida.

• USB
    Stugmamman skrev 2010-01-04 15:52:45 följande:
    USB: Har du provat att äta enligt LCHF? Mindre kolhydrat och mer fett. Alla kolhydrater är ju en form av socker. Jag vet att det låter som en sjuk diet men det funkar och man mår jättebra. Allt sug försvinner. Jag är normalviktig men har PCO och har haft svårt med min insulinresistens som gett mig blodsockersvängningar som jag nu äntligen blivit av med. Sambon har gått ner 12 kilo sedan juni. Denna kost är också hormonbalanserande vilket är bra för oss.Vet att en del PCO-are som skrivit här gått ner i vikt med LCHF och blivit gravida.
    Nä det har jag aldrig provat. Har inte ätit något onyttigt på tre dagar och nu har jag gått upp ett kilo. Det verkar ju riktigt lovande det här. Kan kanske bero på att jag normalt ska ha min mens nu så kroppen kanske binder lite extra vätska. Får ju ingen egen spontan mens längre utan tar provera varannan månad.
Svar på tråden gastric bypas-pco?