• Pico

Blivande mamma!

Dagens stora insikt är att jag har totalt identifierat mig med titeln "ofrivilligt barnlös", det har blivit jag. Men i den titeln ligger för mig oxå "det är synd om mig!", "jag är ett offer för något jättehemskt som jag inte kan påverka". Det är inte roligt att inte kunna få det barn som vi så starkt längtar efter, men ska jag gå omkring och tycka jättesynd om mig själv?? Jag har gjort det i snart 3 år nu! Vad blir bättre? Blir jag mer gravid? Svar: inget och nej. Så idag när jag satt på toaletten (tänk vad bra saker man kommer på där! ) så slog det mig att fr.o.m nu är jag inte "Pico: ofrivilligt barnlös" utan "Pico: blivande mamma!". Jag kommer ju att bli mamma, jag vet bara inte när och på vilket sätt! Vilken otroligt befriande tanke!!

• Svar på tråden Blivande mamma!
  • Idis 76

Läste ditt inlägg på föräldrakanalen och svarade dig där att det var skönt med en så härlig kommentar!!!

Kramiz!

• Pico

Tack! Jag känner mig flera kilo lättare i både kropp och själ faktiskt! Och gladare!

• Eilan

Haha, vilken suverän inställning! Den ska jag verkligen försöka ta till mig! Jag är hellre i den kategorin, mycket hellre.

• Sanna73

En mycket god tanke.
    Jag vill mycket hellre vara blivande mamma än svårt att få barn Sanna.
    Lustigt det där när man inser hur starkt man identifierar sig med vissa etiketter och hur det påverkar en.

• Pico

Tyvärr brakade allting när mensen kom (efter den 3:e inseminationen) förra söndagen. Min fina insikt var som bortblåst och jag tyckte såååå vansinnigt synd om mig själv. Men jag försöker hitta tillbaka till den.

Lycka till alla blivande mammor!

• Sanna73

Pico, självklart får alla stora upptäckter och idér bakslag ibland. Men bara att du fått insikten en gång gör att tanken finns där i bakhuvudet att klamra sig fast vid, även när de jobbiga tiderna kommer. Du kommer komma tillbaka till känslan av att vara blivande mamma, ge dig bara tid.

Kramar också som tröst över att inseminationen inte ville funka.

Svar på tråden Blivande mamma!