Det går utför med raktetfart...vad göra?
Jag och min sambo är båda i 30-års åldern och har varit tilsammans i snart 14 år, är dock ej gifta. Vi har en gemensam dotter på snart fem år. Vi har haft en svacka på ganska lång tid - ca tre år skulle jag säga men det senaste året har det börjat gå utför rejält med vårt förhållande - särskillt med sexlivet. Det är framförallt mina känslor som har svalnat och som jag ser det det beror inte på någon enskilld händelse utan på flera olika faktorer. Vi har exempelvis båda två ganska krävande (men roliga) jobb och vi arbetar båda 100% och har gjort så sedan vår dotter började på dagis. Jag är dock den som sköter i princip allt hushållsarbete hemma inklusive hela kvällsracet - tvätta, borsta tänderna, läsa saga och natta vår dotter. Det senaste året har varit extra tufft för oss med stor osäkerhet på bådas arbetsplatser pga finanskrisen och problem med vårt hus. Kort sagt så är jag och har varit ganska trött på kvällarna och har haft väldigt svårt att möta min sambos behov (som är ganska stort) av uppmärksamhet och sex. Jag vill mysa och sova han vill ha gärna ha sex och har mycket svårt att ta ett nej. Många gånger har jag haft sex lite för att "få det överstökat" men detta har för mig varit rena självmordet för min lust och nu sedan en lång tid tillbaka vill jag inte alls. Varje kväll försöker min sambo "få till det" men jag är iskall och avvisar honom gång på gång. Detta är naturligtvis inte hållbart i längden - det förstår jag, men det har verkligen låst sig för mig - det går bara inte. Vi har pratat om det och min önskan har varit att han inte ska vara så På och inriktad på sex. Jag vill kunna ligga och kramas och gosa utan att han hela tiden tar på mina intima delar. Men här förstår vi tydligen inte varandra. Det slutar med att han känner sig sårad och jag känner mig elak men är samtidigt sur på honom att han inte förstår mina behov. Jag vet inte längre vad jag känner för honom, jag tror inte jag älskar honom längre och som vi har det nu känns det så destruktivt för båda. Vad ska vi göra?