• Anonym (exi)

Hur gå vidare efter otrohet?

Min make och jag har gått igenom så mycket. Iom att han slutade med alkohol, försvann hans intresse för bdsm. Något jag alltid berättat att jag måste ha få att må bra. Efter familjerådgivning bestämde vi oss för att jag får "leva ut vid sidan om". Han hade dessutom ingen lust för sex (Efter att jag tjatat gick han tilll läkare och fick reda på att han hade testosteronbrist. )

I alla fall: "Vid sidan om" skulle bara gälla mig eftersom jag ville ha sex, men inte han och endast bdsm-biten. Vi sa dock efter ett par månader att han kunde få flirta på nätet, för att peppa sin egen självkänska. Efter en jobbresa får jag reda på att han haft sex. Knäckande eftersom när vi försökte ha sex, fick han inte erektion. Jag var vansinnig av svartsjuka och självkänslan fick sig en rejäl knäck. Jag förlät, eftersom jag sagt att "Jag inget ville veta" och han tog det som att jag gett ett medgivande till ett sidosteg från hans sida.

I alla fall: Flörtande från hans sida var OK enligt mig, för att peppa hans självkänsla, eftersom testosteronet inte hade full effekt och han var lite knäckt.

Jag fick utlopp för mitt, men han visste alltid när, med vem och var jag var. Livet kändes bra.

Två dagar före julafton följde jag upp en en tjej som skrev på makens sida på Facebook. Hon skrev i sin blogg och sin bilddagbok. Jag insåg att det var min man hon skrev om!! Han hade haft sex med henne på sitt jobb (chefens soffa) samt tagit med henne på jobbresa! Hela min värld rasade. Min man?!  Jag kontaktade henne och fick allt bekräftat. Han nekade in i det sista. Hon skrev i sin blogg hur mycket hon älskade honom, men att han senare avslutat förhållandet, till hennes förtvivlan. Det hade varat ca 1 1/2 månad. Enligt honom avslutade han det en månad tidigare, eftersom han insåg att det var mig han ville ha.

Jag mår så dåligt. Vi bor på en liten ort och av alla tjejer i Skåne tog han en i vår egen håla. Hur ska jag bete mig om jag möter henne i mataffären?? Tänk om andra får veta. Rykten sprider sig...

Jag älskar honom och han säger att han älskar mig och vill dela resten av livet med mig. Just nu överöser han mig med kärleksbevis. Vi har haft en vecka då vi umgåtts dygnet runt och jag känner mig passionerat förälskad. Det är inte heller så lätt, när barn är inblandade. Nu vill han att i köper hus, för han vill visa att det är MIG han vill ha. Jag har förlåtit, men att glömma tar tid...

Hur går jag vidare?
    Hur går VI vidare?
    Hur ska jag kunna lita på honom igen?
    Hur ska jag göra för att sluta "älta"? (Den enda som mår dåligt av det är jag själv.)
    Hur blir jag av med paniken i magen?

HJÄLP MIG!

• Svar på tråden Hur gå vidare efter otrohet?
  • Anonym (exi)

Får väl tillägga att enligt honom själv, var det en bekräftelsesak. Så fort han märkte att den andra började bli seriös, drog han sig tillbaka.

Jag förstår inte hur jag ska hantera min svartsjuka/oro nu. Bara att gå tillbaka till jobb idag efter ledigheten, gjorde att jag haft mardrömmar hela natten och nu sitter jag med en stor klump i magen.

Svar på tråden Hur gå vidare efter otrohet?