Anonym (Men hallå) skrev 2010-01-04 15:47:25 följande:
Tycker ni helt glömmer bort att se det hela från barnets synpunkt. Hur kul är det att växa upp med en extremt fet mamma, nu menar jag inte 5-10 kg för mycket utan riktigt fet. Har ni inte klarat att gå ner i vikt innan ni blir gravida så lär det sannerligen inte gå senare. Jag har själv alltid haft lätt att gå upp i vikt men har kämpat för att hålla mig normalviktig så att mina barn inte skall behöva skämmas för mig. Så se till att ni klarar att gå ner i vikt innan ni ens tänker på att skaffa barn. Jag kan tillägga att jag själv vuxit upp med en gravt överviktig mamma och det var inte kul när andra barn gjorde sig lustiga över henne.
jag hade en kraftig mamma när jag va liten men jag brydde mej inte om det . jag bryr mej inte va andra tycker .
Anonym (Anna) skrev 2010-01-04 14:24:08 följande:
hej. Kan man vara för fet för att bli gravid och mamma??? Jag är krfatigt överviktig, men jag vill ha barn... Hur går man till vägar? Jag har inte ÄL och så har jag pco. Hur mycket vägde ni när ni blev gravida`?? Fick ni höra att det är olämpligt att du är gravid??? Hoppas ni vill dela med er... Göra mitt liv lite lättare en stund
jag vill oxå ha barn men är kraftig . nu ska jag försöka gåå ner vi har försökt i 1 år utan resultat :(