• Anonym (Anna)

Kan man vara för fet för att bli gravid ??? Vad vägde ni och hur har det gått för er??

hej.
    Kan man vara för fet för att bli gravid och mamma??? Jag är krfatigt överviktig, men jag vill ha barn...  Hur går man till vägar?

Jag har inte ÄL och så har jag pco. Hur mycket vägde ni när ni blev gravida`?? Fick ni höra att det är olämpligt att du är gravid???

Hoppas ni vill dela med er... Göra mitt liv lite lättare en stund

• Svar på tråden Kan man vara för fet för att bli gravid ??? Vad vägde ni och hur har det gått för er??
  • Anonym (k)

ja vägde 109 o hade pco o krånglande äl började med metformin och gick ner till 102 o blev gravid efter ca 3 månader

• Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2010-01-04 14:42:39 följande:
    Jag väger 130 =( är ca 165 och 24år....
    Jag väger typ 120 kg nu, är oxå runt 165 cm och är 23 år gammal. Jag har två barn och när jag blev gravid vägde jag runt 100-110 kg. Jag är så trött på min övervikt så jag har satt upp mig på kö till en Gastric Bypass-operation och ska operaeras till våren.
  • Anonym (Ellinor)

nr 1: 65 kg. Tös föddes v.39+6.
    nr 2: 78 kg. Mf v.9+4.
    nr 3: 78 kg. Tös föddes v.37+2.
    nr 4: 90 kg. (trots kopparspiral). Gravid v.26+4.

• Anonym

Visst kan man vara för fet för att bli gravid! Fett lagar östrogen och för höga östrogenhalter inverkar menligt på barnalstringsförmågan.

Och så kan man såklart bokstavligen vara för fet för ett fuck också.

• Anonym (Yaz)
    Koloraturell skrev 2010-01-05 20:18:22 följande:
    Hellre fet och överföra bra värderingar än smal och bara dum i huvet. 
    Mycket bra sagt...
  • Anonym (...)

Jag vägde in mig på 103 kilo till mina 165 cm. Blev gravid ca: en månad efter jag tagit ut p-staven som jag haft i 2½ år.. Har haft en bra graviditet! BF nästa vecka.... *nervös* {#lang_emotions_laughing}

• Anonym (Anna)
    Anonym (...) skrev 2010-01-13 22:22:08 följande:
    Jag vägde in mig på 103 kilo till mina 165 cm. Blev gravid ca: en månad efter jag tagit ut p-staven som jag haft i 2½ år.. Har haft en bra graviditet! BF nästa vecka.... *nervös*
    Grattis och lycka till ....
  • Anonym
    Koloraturell skrev 2010-01-05 20:18:22 följande:
    Hellre fet och överföra bra värderingar än smal och bara dum i huvet. 
    Hellre normalviktig och överföra bra värderingar än fet och bara dum i huvudet.
  • Anonym (sara)
    Anonym (Men hallå) skrev 2010-01-04 15:47:25 följande:
    Tycker ni helt glömmer bort att se det hela från barnets synpunkt. Hur kul är det att växa upp med en extremt fet mamma, nu menar jag inte 5-10 kg för mycket utan riktigt fet. Har ni inte klarat att gå ner i vikt innan ni blir gravida så lär det sannerligen inte gå senare. Jag har själv alltid haft lätt att gå upp i vikt men har kämpat för att hålla mig normalviktig så att mina barn inte skall behöva skämmas för mig. Så se till att ni klarar att gå ner i vikt innan ni ens tänker på att skaffa barn. Jag kan tillägga att jag själv vuxit upp med en gravt överviktig mamma och det var inte kul när andra barn gjorde sig lustiga över henne.
    jag hade en kraftig mamma när jag va liten men jag brydde mej inte om det . jag bryr mej inte va andra tycker .
    Anonym (Anna) skrev 2010-01-04 14:24:08 följande:
    hej. Kan man vara för fet för att bli gravid och mamma??? Jag är krfatigt överviktig, men jag vill ha barn...  Hur går man till vägar? Jag har inte ÄL och så har jag pco. Hur mycket vägde ni när ni blev gravida`?? Fick ni höra att det är olämpligt att du är gravid??? Hoppas ni vill dela med er... Göra mitt liv lite lättare en stund
    jag vill oxå ha barn men är kraftig . nu ska jag försöka gåå ner vi har försökt i 1 år utan resultat :(
  • Bebislängtan82

Jag har varit gravid 3 ggr och då vägde jag 85 kg (är 20 kg mer än jag ska väga) men detta sluta i missfall alla ggr.

Nu är det 2 år sen senaste missfallet snart och vi var på utredning i måndags. Jag måste gå ner 5 kg till sen ska vi starta med IVF

Är 2010 vårt år
  • Anonym (Hej)

Hej här så är man mycket överviktig väger 138kg och är 1,64cm lång då är min bmi på 51:(.
    Jag och sambon vill över allt annat bli gravida och vi är inne på försök 3nu.

Hur har de gått för dig?

Mvh

• Anonym

Jag är med överviktig.
    Med nr 1 vägde jag 79kg stannade på 96 när han föddes.
    Nr2, 88kg och stannade på  109
    nu med 3an är väger jag 92 och är bara i andra månaden ännu! 

• Anonym (MIA)

Jag har varit överviktig alla mina graviditeter.
    Är 158cm och första grav. vägde jag 88kg vid inskrivningen, andra 92kg, tredje 97kg, fjärde 95kg, femte 105kg.
    Alla har kommit till relativt lätt 1-5 försöket.

Men det medför såklart en del risker att vara kraftigt överviktig som gravid.
    Jag har haft tur hitills och varken drabbats av grav.diabetes, havandeskapsförgiftning eller andra krämpor.

Jag är dessutom snittad alla gånger utan bekymmer.

• Anonym (Stor)
    Anonym (Hej) skrev 2011-11-03 22:23:03 följande:
    Hej här så är man mycket överviktig väger 138kg och är 1,64cm lång då är min bmi på 51:(.
    Jag och sambon vill över allt annat bli gravida och vi är inne på försök 3nu.

Hur har de gått för dig?

Mvh
    Jag har som jag skrivit förut vägt 120 när jag blivit gravid, inte mindre än tre gånger. Har alla gångerna gått upp ca 20kg varav 15 har försvunnit tätt efter förlossningen (altså mycket vätska som tur är).

Inga större komplikationer vid någon av graviditeterna förutom foglossning och misstanke om HF sista graviditeten men det visade sig vara falskt alarm.
  • FrozenGarden

Kanske lite sent att hoppa in här men jag försöker ändå.

Jag vägde 135kg till mina 167cm för 4 år sen. Jag gjorde en gastric bypass 2011 och fick ner till 89kg. Jag har gått upp och ner under de här 4 åren och haft svårt att hålla vikten. Gick upp till 110 och sen ner till 93 och nu ligger jag på ca 98.

När jag vägde som mest (135) hade jag nästan aldrig mens. Den kom någon gång ibland. Jag brydde mig inte så mycket då. Jag var oskuld och tänkte inte på att bli gravid.

Nu är min mens hyfsat regelbunden. Den kommer med ca 36 dagar emellan. Jag lever nu med en sambo och jag har börjat fundera på barn. Men jag är fortfarande överviktig och rädd att det inte går. Min mamma har PCO och det är ärftligt. Jag har inte fått diagnosen men tycker alla symptom stämmer in på mig. Denna månad har jag inte fått min mens. Jag är 17 dagar sen. Gjort 3 gravtest som varit negativa. Känns som det är något fel på mig. Som att jag är ända människan i hela världen som inte kan bli gravid. Känner mig trasig.

• Anonym (X)

Min kompis vägde nog aldrig mindre än 120 kg till sina 163 cm när hon fick 3 barn inom 3 år, varav det tredje var oplanerat och kom till medan hon ammade mellanbarnet. Svårt att tänka sig henne mer fertil

Jag vägde ca 80 kg (166 cm) och frågade fertilitetsläkaren om jag behövde gå ner i vikt inför IVF pga manlig faktor, men eftersom min mens var helt regelbunden och allt såg bra ut, sa hon att vikten troligen inte påverkade.

• Thotis90

Jag har varit gravid en gång (med endometrios) och då vägde jag 58 kg. Jag känner flera överviktiga som har blivit gravida utan problem, så vikten behöver nödvändigtvis inte vara ett hinder. Sen beror det såklart på hur omfattande övervikten är, om den påverkar ägglossning och så. 

Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Anonym (jätte stor)

Jag vägde 117 kg när jag blev gravid med mitt första barn. dröm graviditet och dröm förlossning. nu väger jag 134kg och har väldigt oregelbunden mens. Jag vill gå ner så jag får regelbunden mens igen och försöka bli gravid. ha försökt bli gravid i 6 år med ett uppehåll nu på 2år. nu ska jag påt igen

Svar på tråden Kan man vara för fet för att bli gravid ??? Vad vägde ni och hur har det gått för er??