• Ylvis

Singel-/Deltidsföräldrar i Stockholm!

Hej!

Fler som lever varannan-veckas liv, eller liknande, och tycker det känns lite halvtrist ibland? Vore roligt att träffa lite nya vänner! Många verkar ha tappats bort efter separationen...

Själv har jag en dotter på 3,5 som bor hos mig i Bromma jämna veckor, ojämna helger.

Hör av er!

• Svar på tråden Singel-/Deltidsföräldrar i Stockholm!
  • sthlmstjejen

Tindrisen: Jag har nätdejtat en del förut och träffade min fd man där och det höll ju i 7 år och sen har jag träffat en annan som jag var ihop med i 1 år så jag kan tänka mig att börja nätdejta igen. Kan inte riktigt se varför det skulle vara värre än att träffa nån på krogen tex? Jag är absolut ingen krogmänniska så att träffa nån på nätet känns inte främmande iaf.

daddy XL: Jobbigt med kräksjukan, hoppas den har gått över nu!

• Ylvis

Tycker oxå lite si o så om det där med nätdejting, lite läskigt på nåt vis, men det verkar ju väldans vanligt nuförtiden. Och vad skulle egentligen vara värre med det än att träffa nån på krogen, som du skrev sthlmstjejen?  På krogen känns det inte särskilt lätt att träffa nån seriös.. Håller med om det där med bilder Tindrisen, själv har jag bara spanat runt på några olika sajter, men sett att det ska läggas ut bilder, längd o vikt o hela köret på en del ställen....

Nä, kanske satsar på att träffa nån i kön på Ica istället?? Haha....

Tindrisen: Ut o svira nån kväll vore skoj som sagt...

Glad påsk!

• daddy XL

ooh kom mitt senaste inlägg upp :( jaja .
    har iaf haft en lugn och skön dag va länge sen man hade så skön dag faktiskt:)
    och nu så väntar väl en myskväll egentligen men så spydde mellan killen nu oxå :(
    får se hur detta slutar ..och farmor blev ju oxå sjuk och ahr legat hela dagen idag :(.

jaja men vi får väl köra picknick och en ute kväll utan våra småttingar fast blir nog att få ihop nått med så massa flerbarns föräldrar som e singlar ...
    glad påsk er iaf !

• Ylvis

Jobbigt daddy XL. Här är det feber o hosta som gäller igen. Men vi hann med en premiärtur på stora cykeln med stödhjul igår! Det var skoj, hon ville aldrig sluta cykla!

• daddy XL

idag tog vi oxå fram cykeln minstingen har ju en slags sparkcykel som man sitter på och den älskar han verkligen att åka omkring på :)och tror t.o.m att man fått lite färg i ansiktet idag hehe

• sthlmstjejen

Härligt!

Vi var också ute en del igår var ju så varmt och skönt! Idag har vi mest åkt, åkte på kalas till min bror vars barn fyllde 1 år. Kommunalt åkte vi och resan tog ca 3 tim tur och retur, men på hemvägen så stannade vi och åt på Burger king, så det blev en dagsutflykt för 2 timmars kalas Skönt att vara hemma igen!

• Tindrisen

ja nu e väl påsken slut kan man säga.. imorgon e det jobb igen!
    fick en smärre chock idag när jag tittade ut å det hade snöat!!! men det försvann ju iaf igen, SKÖNT!
    När Tindra kommer hem igen från sin pappa (hon är i Göteborg hos honom under påsklovet) då blir det att ta fram cykeln igen =)
    Själv har jag tagit mig ut å joggat, härligt!! 
    Ska springa midnatssloppet i augusti på en mil!! (vet inte vad jag tänkte så otränad som jag är) så nu är det träning som gäller!!  Men oj så skönt det är att komma ut å få röra på sej =)

Ja det här med nät dejting lr krogen.. Alla sätt som känns rätt e bra sätt tror jag =)

Ylvis: Kul att du nappade på ica grejen hahahaha  man ska aldrig säga aldrig ;)

Utekväll vore super =) =)

Ha det gott!!

• D med N och A

Får jag va med och leka? 30 år och nybliven singel, precis flyttat till min första egna lägenhet. {#lang_emotions_smile} Tre av världens bästa barn har jag på halvtid. Livrädd för nätdejtingsajter, känns väldigt läskigt så jag har inte kollat åt dem än iaf. {#lang_emotions_tongue_out}

• Wirre

Jag har provar att näd dejta på "pannkakan" måste väl säga att det mest var konstiga människor där... men man vet ju inte när man träffar nån. Jag tror att man ska ha ögonen öppna för flirtar i vardagen och inte leta aktivt för då kommer man inte hitta någon...

Jag har jobabt hela helgen så jag har inte fått njuta av solen och när jag väl gick av och skulle njuta av den så var det snö ute men idag har vi varit ute jag och barnen och lekt lite i sandlådan (bild på bloggen)

Mina små har hamnat i det här "mellan landet" när det gäller sova middag. Det är så sjukt jobbigt speciellt med sonen. Han orkar inte vara vaken 13 timmar ännu men sover han kan jag inte få honom att sova på natten. vet inte riktigt vad jag ska göra. Tror att det blir lite jobbigare bara för att jag har två som är där samtidigt för jag kan inte komma ihåg att det var såhär jobbigt med Felizia...

• daddy XL
    Tindrisen skrev 2010-04-05 21:14:43 följande:
    ja nu e väl påsken slut kan man säga.. imorgon e det jobb igen!fick en smärre chock idag när jag tittade ut å det hade snöat!!! men det försvann ju iaf igen, SKÖNT!När Tindra kommer hem igen från sin pappa (hon är i Göteborg hos honom under påsklovet) då blir det att ta fram cykeln igen =)Själv har jag tagit mig ut å joggat, härligt!!  Ska springa midnatssloppet i augusti på en mil!! (vet inte vad jag tänkte så otränad som jag är) så nu är det träning som gäller!!  Men oj så skönt det är att komma ut å få röra på sej =)Ja det här med nät dejting lr krogen.. Alla sätt som känns rätt e bra sätt tror jag =)Ylvis: Kul att du nappade på ica grejen hahahaha  man ska aldrig säga aldrig ;)Utekväll vore super =) =)Ha det gott!!
    härligt att du oxå kommit ut o joggat jag sprang faktiskt milen på 50min i lördags va imponerad av mig själv faktiskt :) tyvärr så blir det ju tidigast i helgen man kan komma ut igen men det räcker gott och väl med cykelturen till jobbet på några km om dagen ju ;).hitta en liten kul sida oxå där man kunde mäta upp sin runda och få lite info om hur myckel man förbränner och hur man kondition man har ,här e min runda eller är ju en sträcka ut till min mamma tog en skön stund i bastutuben direkt när jag kom ut  dit oxå :D
    http://iform.se/rundan/sodertalje/lina-tveta
  • daddy XL

välkommen D med N och A :), inte hunnit kollat denna sida om det är nått som fungerar utan man ska betala men ska utforska den när jag får tid och får återkomma om det är nått att ta en titt på http://singelforalderdate.se fast tycker ändå känns lite skumt  på dejtingsidorna men ska väl prova nått iaf

• Ylvis

Ojdå va duktiga ni är som är ute o motionerar! Blir lite stressad, för jag har minsann oxå ett lopp att träna inför...  Och det är bara en månad kvar kom jag just underfund med! Ska springa nån runda med jobbet på 6 km. Klarade vårruset med nöd o näppe för nåt år sen, så jag hoppas jag ska orka... Men som sagt, då måste jag oxå sätta igång med träningen! Hur nu det ska gå... åker till Teneriffa på söndag. Bara att packa ner joggingskorna då! Springa längs stranden är väl inte helt fel...

D med N och A; klart du får va med!

• SannaR78

har inte varit inne här mycket på sistone, men kul att picknick fortfarande planeras!  då kommer man gärna.  ut och svira gör man ju inte så ofta nuförtiden men det skulle man gärna följa med på också :)

här har vi precis blivit friska efter ett par veckor av maginfluensa och annat kul :)  skönt att va tillbaka liksom ;)
  • Tindrisen

Hej alla!!!
    Sanna R78: Tråkigt med influensan men skönt att ni mår bättre!!

Ja nu e det snart hög tid att orna med pickniken =)  åsså en utekväll =) =)

ja det här med att komma ut på en joggingrunda är jubara så himla skönt!! Skulle gett mig ut idag men jag hoppade det.. börja ju regna =(

på lördag kommer min lilla hem till mig från sin pappa i Göteborg, oj vad jag längtar!!   
    Ha det gott alla =)

• D med N och A

En fundering...bör man skämmas om man helst skulle dejta nån som inte har barn...? Är jag den enda här som tycker det vore skönt om en eventuell partner inte har barn? Jag tänker ju som så att jag har tre st, det räcker gott och väl - de känns rätt många ibland. {#lang_emotions_tongue_out} Tänk om man skulle träffa en man som också har två-tre barn, eller fler...hjääälp!

• sthlmstjejen

D med N och A: Haha ja då blir ni ju en stor familj! Själv kan jag känna att det kan vara lättare att träffa en man med barn som redan vet hur det är och jag har själv 3 barn. Kan tänka mig att det kan bli en chock för en man utan egna barn att komma in till en familj med 3 Iofs är jag inte främmande för en stor familj (kan tom tänka mig fler barn!) så min inställning kanske bottnar i det.

• Tindrisen

Hej D med N och A ; JAg kan absolut förstå hur du tänker om det där med att träffa nån som inte har barn.. Min nya har inga barn å det har varit både positiv och negativt. Att aldrig ha levt med barn kan bli en STOR påfrestning för en..
    Fast såklart jag har ju bara ett barn och det blir ju kanske inte samma fart som när man har tre =) Fast min 7åring låter sig minsann hörd i ALLA lägen hahaha
    Hon är som en mini tonåring.. samma härliga humör ;)

Vaddå stängas ner??  Jag måste missat nåt!! =S 
    men det verkar ju som den här tråden funkar fint så jag hoppas alla är kvar här =)

Idag kommer min lilla älskling hem efter 9 nätter borta.. Snacka om kram å mys kväll ikväll =) =)

Ha d gott alla å trevlig fortsatt helg!

Svar på tråden Singel-/Deltidsföräldrar i Stockholm!