• Ia 70

    35+ tråden del 9 still going strong

    35+ tråden del 9 still going strong

    Vi håller fortfarande kontakten. Välkomna in!!

  • Svar på tråden 35+ tråden del 9 still going strong
  • bojji07
    Trynträ skrev 2011-05-21 17:05:03 följande:
    Nu har vår lilla pojke kommit till världen, 9 maj närmare bestämt. Förlossningen gick undan denna gång,33 minuter från det vi kom in. Han är så liten och söt så och verkar sova nästan hela tiden vilket vi inte var bortskämda med när dottern föddes.

    Grattis till fint RUL Mina älskungar!
    Grattis! Visst är det skönt med snabba förlossningar! Och tur att ni hann in, min sista tog ju 24 minuter och jag är lite orolig denna gång måste jag medge.
    Älskar ♂-91 ♂-07 och ♀-09 & liten ♀, BF 110626
  • Mina Älskungar
    Trynträ skrev 2011-05-21 17:05:03 följande:
    Nu har vår lilla pojke kommit till världen, 9 maj närmare bestämt. Förlossningen gick undan denna gång,33 minuter från det vi kom in. Han är så liten och söt så och verkar sova nästan hela tiden vilket vi inte var bortskämda med när dottern föddes.

    Grattis till fint RUL Mina älskungar!
    GRATTIS!!!!! Och vilket rekordtidsförlossning! Då kände du dig rätt pigg efte kan jag tänka mig,
    KramSkål
  • Trynträ
    Syster Luring skrev 2011-05-21 17:48:40 följande:
    Grattis till lillebror önskas Trynträ m. fam. Vilken rallyförlossning!!! Hann du med någon smärtlindring alls?
    Tack tack! Ja det gick undan. Var öppen 9 cm när vi kom in så det blev inte tal om nån epidural som jag tänkt mig men det gick bra ändå. Sägs ju att den inte gör nån verkan på slutet ändå så. Lustgas fick jag i alla fall.
  • Trynträ
    Mina Älskungar skrev 2011-05-22 06:03:47 följande:
    GRATTIS!!!!! Och vilket rekordtidsförlossning! Då kände du dig rätt pigg efte kan jag tänka mig,
    KramSkål
    Tackar! Nja pigg kan jag väl inte riktigt säga eftersom jag blev sövd efteråt. Moderkakan ville inte lossna så det blev operation och sen sprack jag rätt mycket med. Konstigt nog har jag mindre men efter denna förlossning än min förra. Känns jättebra just nu. Förlorade ca 2,2 liter blod också så det var bra att jag hade rejäla järndepåer innan. Var lite yr första dygnet men sen har jag inte lidit så mycket.
  • Trynträ
    bojji07 skrev 2011-05-21 19:50:56 följande:
    Grattis! Visst är det skönt med snabba förlossningar! Och tur att ni hann in, min sista tog ju 24 minuter och jag är lite orolig denna gång måste jag medge.
    Ja då kan jag förstå att du är orolig. Jag var ju beredd på att gå över 9 dagar som med dottern men istället kom han två dagar tidigare så det blev lite hastigt på. Dessutom kände jag inte så mycket förrän på morgonkvisten och då var det i princip bara att slänga i allt man kom på och sen bege sig iväg. Mina föräldrar hann precis komma för att ta hand om dottern också som skulle till dagis. Bor ni nära förlossningen?
  • Syster Luring
    Trynträ skrev 2011-05-22 10:10:50 följande:
    Ja då kan jag förstå att du är orolig. Jag var ju beredd på att gå över 9 dagar som med dottern men istället kom han två dagar tidigare så det blev lite hastigt på. Dessutom kände jag inte så mycket förrän på morgonkvisten och då var det i princip bara att slänga i allt man kom på och sen bege sig iväg. Mina föräldrar hann precis komma för att ta hand om dottern också som skulle till dagis. Bor ni nära förlossningen?
    Åh, Gud. Jag ryser över hela kroppen. Rynkar på näsan Vår förlossning kommer bara att kunna hantera två mammor i värkarbete samtidigt i sommar pga av massflykt av missnöjda barnmorskor. Kommer man som "tredje" mamma blir man satt i en sjukresetaxi för vidare färd mot Östersund eller Hudiksvall vilket är 20 mil åt vardera håll. Jag känner mig grymt oroad över detta även om jag har bestämt mig för att tänka positivt och att det kommer att lösa sig. Snitt på vår BB/Förlossning här i stan är 5 förlossningar/d denna tid på året med då ska man också räkna in att det är babyboom i år...

    Skönt Bojji att det löste sig tillslut iaf trots dramatiken. Vilken pärs. *Får lite sammandragningar i ren sympati*
    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • Trynträ
    Syster Luring skrev 2011-05-22 13:27:33 följande:
    Åh, Gud. Jag ryser över hela kroppen. Rynkar på näsan Vår förlossning kommer bara att kunna hantera två mammor i värkarbete samtidigt i sommar pga av massflykt av missnöjda barnmorskor. Kommer man som "tredje" mamma blir man satt i en sjukresetaxi för vidare färd mot Östersund eller Hudiksvall vilket är 20 mil åt vardera håll. Jag känner mig grymt oroad över detta även om jag har bestämt mig för att tänka positivt och att det kommer att lösa sig. Snitt på vår BB/Förlossning här i stan är 5 förlossningar/d denna tid på året med då ska man också räkna in att det är babyboom i år...

    Skönt Bojji att det löste sig tillslut iaf trots dramatiken. Vilken pärs. *Får lite sammandragningar i ren sympati*
    Ja det låter inge kul om det är så. Oftast tar det ju några timmar innan bäbisen kommer så de flesta hinner ju in även om de har långt. Jag håller tummarna för dig Luring att ni slipper åka extra långt och att barnmorskorna återvänder. När är det dags?
  • Syster Luring

    21 augusti enligt RUL men hon behagar nog också dyka upp lite tidigare precis som storebröderna gjort.

    Tack för lyckönskningarna Trynträ. Skrev jag Bojji förresten??? Ja, du förstod ju att det var dig jag syftade på iaf. // Solig Preggie Braindead.


    Prins August -95 Prins Edvin -09 & Lillasyster -11
  • bojji07
    Trynträ skrev 2011-05-22 10:10:50 följande:
    Ja då kan jag förstå att du är orolig. Jag var ju beredd på att gå över 9 dagar som med dottern men istället kom han två dagar tidigare så det blev lite hastigt på. Dessutom kände jag inte så mycket förrän på morgonkvisten och då var det i princip bara att slänga i allt man kom på och sen bege sig iväg. Mina föräldrar hann precis komma för att ta hand om dottern också som skulle till dagis. Bor ni nära förlossningen?
    Ja det är ju inte så jättelångt, 1,7 mil, men det tar iallafall minst 20 min med bil.....
    Älskar ♂-91 ♂-07 och ♀-09 & liten ♀, BF 110626
  • Mina Älskungar
    bojji07 skrev 2011-05-22 14:50:13 följande:
    Ja det är ju inte så jättelångt, 1,7 mil, men det tar iallafall minst 20 min med bil.....
    men vart ska du föda då? e Karolinska/ Danderyd så långt fr er? Eller ska Ni någon annan stans?

    Trynträ: Näe men uj då vilken dramaqueen du e Skönt att det gick bra,, men förstår att du då inte e JÄTTEPIGG!!
  • bojji07
    Mina Älskungar skrev 2011-05-22 15:22:31 följande:
    men vart ska du föda då? e Karolinska/ Danderyd så långt fr er? Eller ska Ni någon annan stans?

    Trynträ: Näe men uj då vilken dramaqueen du e Skönt att det gick bra,, men förstår att du då inte e JÄTTEPIGG!!
    Karolinska ska vi till, och vi kör ju från Jakobsberg så nog tror jag att det är ca 1,7 mil.
    Älskar ♂-91 ♂-07 och ♀-09 & liten ♀, BF 110626
  • Mina Älskungar
    bojji07 skrev 2011-05-22 17:09:03 följande:
    Karolinska ska vi till, och vi kör ju från Jakobsberg så nog tror jag att det är ca 1,7 mil.
    Aaaa ja just det så var det, men du jobbade vid haga ungefär eller hur? Jag e glad att vi har nära för jag har ju  med snabba förlossningar. Med Luka safade jag och åkte in när jag började känna att ngt var på G. Var dp öppen 4 cm o resten på en timme till 10. Usch vad det gjorde ont o jag envisas ju med att inte ta något alls för lindring.
    Ni får väll åka snabbt när det startar, men lite surt om det e falskt alarm o man måste åka hem igen.
    Kram
  • bojji07
    Mina Älskungar skrev 2011-05-22 17:56:03 följande:
    Aaaa ja just det så var det, men du jobbade vid haga ungefär eller hur? Jag e glad att vi har nära för jag har ju  med snabba förlossningar. Med Luka safade jag och åkte in när jag började känna att ngt var på G. Var dp öppen 4 cm o resten på en timme till 10. Usch vad det gjorde ont o jag envisas ju med att inte ta något alls för lindring.
    Ni får väll åka snabbt när det startar, men lite surt om det e falskt alarm o man måste åka hem igen.
    Kram
    Ja det stämmer, jobbar vid Haga

    Det jag är orolig för är ju hur jag ska veta att det startar...då jag ju inte har några värkar direkt utan sammandragningar. Jag har ringt förlosssningen då jag misstänkt och de har sagt att det inte startat
    men att jag varit välkommen in för att kolla om jag var orolig. Och jag har ju åkt in då för att det inte känts lugnt.
    Nu är jag ju bara rädd att det inte ska vara så innan ens att jag känner mig lite misstänksam....min BM har sagt att det kan bli så att jag föder hemma , och det känner jag inte direkt för. och inte mannen heller
    Älskar ♂-91 ♂-07 och ♀-09 & liten ♀, BF 110626
  • Mina Älskungar
    bojji07 skrev 2011-05-22 18:08:03 följande:
    Ja det stämmer, jobbar vid Haga

    Det jag är orolig för är ju hur jag ska veta att det startar...då jag ju inte har några värkar direkt utan sammandragningar. Jag har ringt förlosssningen då jag misstänkt och de har sagt att det inte startat
    men att jag varit välkommen in för att kolla om jag var orolig. Och jag har ju åkt in då för att det inte känts lugnt.
    Nu är jag ju bara rädd att det inte ska vara så innan ens att jag känner mig lite misstänksam....min BM har sagt att det kan bli så att jag föder hemma , och det känner jag inte direkt för. och inte mannen heller
    Näe det kan jag ju förstå- O att BM säger så innebär ju egentligen att det verkligen föreligger en chans att det kan ske- Nervigt värre!!  Hoppas att lill stannar kvar tills du ånminstonne har kommit till fölossningens parkering
  • bojji07
    Mina Älskungar skrev 2011-05-22 18:20:18 följande:
    Näe det kan jag ju förstå- O att BM säger så innebär ju egentligen att det verkligen föreligger en chans att det kan ske- Nervigt värre!!  Hoppas att lill stannar kvar tills du ånminstonne har kommit till fölossningens parkering
    Ja deet hoppas jag med....med förra tjejen så hade jag krystvärkar på parkeringen och det var väldgt nervigt, inte bara för mig utan för maken med...han var beredd att rusa in och hämta ut folk
    Älskar ♂-91 ♂-07 och ♀-09 & liten ♀, BF 110626
  • Gaztongirl
    Trynträ skrev 2011-05-21 17:05:03 följande:
    Nu har vår lilla pojke kommit till världen, 9 maj närmare bestämt. Förlossningen gick undan denna gång,33 minuter från det vi kom in. Han är så liten och söt så och verkar sova nästan hela tiden vilket vi inte var bortskämda med när dottern föddes.

    Grattis till fint RUL Mina älskungar!
    Stort Grattis Trynträ till din lille prins {#emotions_dlg.flower}
  • Ullis38

    Hooohooo!!!!!!!!!
    Finns ni kvar här flickor??
    Jag läste denna tråden mycket för nått år sedan årsskiftet förra året fick jag fy dator. Alla lösen försvann mé
    den gamla datorn, tyvärr :(
    Hoppas att nån av er läser detta.
    Hoppas att ni haft en bra Jul o ett roligt nyår..
    Kraaam Ullis 

Svar på tråden 35+ tråden del 9 still going strong