• anemon01

världens bästa pappa vill inte bli pappa

Hej! 

Har varit tillsammans med min sambo i 6 år, och gjorde en abort tidigt i förhållandet. Nu känner jag sedan två år tillbaka att min biologiska klocka tickar och vill inget hellre än att skaffa barn med min man. Problemet är att han är livrädd, skjuter hela tiden fram det och säger till hösten, till våren, till sommaren osv ..... jag vet att han kommer att bli världens bästa pappa men själv inser han inte det. Tror att han kommer att leva i skräck för allt som skulle kunna hända barnet. Vad ska jag göra??? Jag är rädd för att jag aldrig kommer att få ett barn. 
  • Svar på tråden världens bästa pappa vill inte bli pappa
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Om din sambo har tagit upp att han är rädd för allt som kan hända barnet är det ett gott tecken. Det är inte alla män som tar upp sin oro. Försök att forsätt dialogen ni har. Det finns mycket att oroa sig för. Jag har själv tre barn och var själv orolig i början men insåg till slut att det var för mycket att oroa sig för. Det behöver inte bara vara att han oroar sig för barnet. Att få sitt första barn (om det nu är det) är en mycket stor omställning  i livet och för många kan det kännas som en ganska dramatisk förändring. Jag tror att ni/du behöver komma fram till ett beslut så det inte blir att det påverkar er relation negativt om ni väntar.
    Tommy

Svar på tråden världens bästa pappa vill inte bli pappa