• Laire

Något bra filmtips för min son?

Jag har en son som fyller två i april som inte gillar tecknat alls, varken ritat eller animerat. Bolibompa älskar han däremot, Philofix tycer han också om där den där kvinnan pysslar. Jag tror att han gillar att de pratar in i kameran samt att det är riktiga människor. Rapport är inte lika roligt så det måste nog vara lite mer rörelse och liv i programmen

Jag har funderat på Moraträsk men de har väl mest sång? Lite sång får det vara men rena sångprogram har han inte heller fastnat riktigt för. I alla fall inte när det är barn som sjunger, vuxna kanske funkar bättre...

• Svar på tråden Något bra filmtips för min son?
  • Terryleene

Räcker det inte med bolibompa? Om han gillar det är det väl bara att fortsätta kolla på det som finns där.

• Laire

Jo, men han gillar bara de korta minuter som de pratar Varje gång de kör igång en film så tappar han intresset. Det skulle vara kul om vi hittade något lite längre han kunde titta på, det är så mysigt att sitta och titta på tv tillsammans

• Bohman
    Laire skrev 2010-01-06 08:44:51 följande:
    Testat, som sagt: animerat är inte heller kul. Min son vill ha riktiga människor En kräsen herre
    emil i lönneberga då?
    astrid lindgren filmer?!
    ♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • The Bumblebee
    Bohman skrev 2010-01-06 08:49:20 följande:
    emil i lönneberga då? astrid lindgren filmer?!
    Tänkte precis föreslå detta. Mina barn har heller inte gillat animerat eller tecknat i den ålder. Det enda förutom Astrid Lindgren-filmerna som var intressant, var Thomas Tåget.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • tisteln

Barnen i Bullerbyn - vi vuxna kanske tycker den är lite tråkig och långsam men barn runt två-fem brukar äääälska dem!!!

Peter och draken Elliot
    Chitty-chitty-bang-bang
    Mary Poppins
    Sängknoppar och kvastskaft

Pippi-filmerna
    Emil, som flera redan sagt
    Kajsa Kavat

• scrapparlotta

Mina barn har varit likadana, först nu som dom ibland kan titta på tecknat...dom är 3 och 5 år. Däremot har mina barn äääälskat Pippi och Emil. Ett tag gick det bara Emil filmer här.....hela tiden:) Även Lotta på bråkmakargatan har funkat.

• Laire

Astrid Lindgrens filmer funkar inte heller, jag får se dem själv tyvärr...

Jag tror att de måste prata in i kameran, "med" tittaren såsom de gör i Bolibompa.

• The Bumblebee
    Laire skrev 2010-01-06 11:10:53 följande:
    Astrid Lindgrens filmer funkar inte heller, jag får se dem själv tyvärr... Jag tror att de måste prata in i kameran, "med" tittaren såsom de gör i Bolibompa.
    Testa "Nalle har ett stort blått hus". Där snackar björnen med tittarna. Min yngre grabb gillade ju faktiskt de filmerna när jag tänker efter.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Pyttismamman

Min 16-månaders älskar att titta på Hotell kantarell. Det är ju dockor som beter sig och pratar som riktiga människor. Och ibland kommer det riktiga människor som gäster till hotellet.

• scrapparlotta
    The Bumblebee skrev 2010-01-06 13:36:50 följande:
    Testa "Nalle har ett stort blått hus". Där snackar björnen med tittarna. Min yngre grabb gillade ju faktiskt de filmerna när jag tänker efter.
    Åh, Nalle har ett stort blått hus.....finns den att köpa nånstanns??? Mina barn älskade det programmet när det gick på bolibompa för nåt år sen......
Svar på tråden Något bra filmtips för min son?