• Blicka

För oss som försökt 8:a månader eller mer del 13

De flesta av oss har nu försökt i 12 månader och mer. Vi är ett gäng glada tjejer som har hängt ihop en längre tid och varit med om diverse tråkigheter, men vi ger inte upp! En vacker dag kommer vi ha våra mirakel i famnen. Här inne finns vi till för att stötta och peppa varandra i vått och torrt!

Välkommen in du också!!

Jan 2010
    Självklart ska tråden fortsätta - än har alla inte fått sina plus och sina småttingar Så skriv på tjejer!

Gamla trådar om ngn vill se tillbaka:

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m17817880.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20874322.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m23947977.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m26836563.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29635375.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m35021106.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m37234450.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m40299597.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m43013602.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45393617.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m47857371.html

Här är länken till faktatråden om alla underbara tjejer i denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m37418722.html

• Svar på tråden För oss som försökt 8:a månader eller mer del 13
  • 2barnsmamman89

Första barnet tog strax över 2 år, utredning och ägglossnings stimulerade tabletter för att få 1a plusset. Med 2an gick vi till privat gyn och fick hjälp med tabletter när lillan var 8 månader.

Sen hände något med kroppen efter 2 graviditeter och förlossningar så jag kunde plötsligt bli spontant gravid. plussade spontant när 2an var 10 veckor gammal men gjorde efter omständigheterna abort, sen blev jag oplanerat gravid igen när 2an var 9 månader och 3e tösen föddes. Efter henne hade jag koppar spiral men blödde alltid i 14 dagar så tänkte byta efter 2 år men råkade bli gravid efter 1 avbrutet samlag så nu är vi i vecka 18 med nr 4. Efter denna ska jag sterelisera mig, 4 barn är mer än vi kunnat drömma om :)

♥Elina 22/1-2010♥Linnéa 21/6-2011♥Emilia 14/12-2012♥Bäbis 11/1-2016♥
  • Blicka
    2barnsmamman89 skrev 2015-08-04 20:35:08 följande:

Första barnet tog strax över 2 år, utredning och ägglossnings stimulerade tabletter för att få 1a plusset. Med 2an gick vi till privat gyn och fick hjälp med tabletter när lillan var 8 månader.

Sen hände något med kroppen efter 2 graviditeter och förlossningar så jag kunde plötsligt bli spontant gravid. plussade spontant när 2an var 10 veckor gammal men gjorde efter omständigheterna abort, sen blev jag oplanerat gravid igen när 2an var 9 månader och 3e tösen föddes. Efter henne hade jag koppar spiral men blödde alltid i 14 dagar så tänkte byta efter 2 år men råkade bli gravid efter 1 avbrutet samlag så nu är vi i vecka 18 med nr 4. Efter denna ska jag sterelisera mig, 4 barn är mer än vi kunnat drömma om :)

?Elina 22/1-2010?Linnéa 21/6-2011?Emilia 14/12-2012?Bäbis 11/1-2016?
    Det är ju märkligt att först går det trögt - sen smäller det till! Häftigt med fyra - snart rul. Ska ni kolla kön?
  • jagvillhabarn

Inte denna gången Heller :(

Den kom nu på morgonen.

Så fruktansvärt trött på detta nu, vi kommer aldrig lyckas :(

• Blicka
    jagvillhabarn skrev 2015-08-05 06:41:02 följande:

Inte denna gången Heller :(

Den kom nu på morgonen.

Så fruktansvärt trött på detta nu, vi kommer aldrig lyckas :(

Nej vad tråkigt förstår verkligen hur det kan kännas... Det var dessutom flera i min omgivning som blev gravida direkt medan vi kämpade på utan resultat, tyckte det var svårt att glädjas fullt ut när man själv bara blir besviken o ledsen Men ge inte upp!!!

Har ni sökt för utredning? Minns inte om du skrivit det...
  • jagvillhabarn

Dom ringde precis tillbaka från calanderska.

Ska o lämna prover 15 september och på första mötet 21 september.

Har sökt privat då jag inte orkar vänta på landstingets köer.

Så snart får vi veta vad som e fel iaf

• Blicka
    jagvillhabarn skrev 2015-08-05 14:07:16 följande:

Dom ringde precis tillbaka från calanderska.

Ska o lämna prover 15 september och på första mötet 21 september.

Har sökt privat då jag inte orkar vänta på landstingets köer.

Så snart får vi veta vad som e fel iaf

Vad bra! Det är ju relativt snart ni ska dit. Förstår om det känns som ett steg i rätt riktning att veta om ngt är fel o gör det svårare för er.

Vi gjorde utredning via landstinget men valde sen att göra behandling privat då köerna var för långa inom landstinget. Mina barn må ha kostat en del men är värda varenda öre

Har du frågor ang utredning el behandling säg till! Jag svarar om jag kan.
  • jagvillhabarn

Du får jättegärna berätta om hur det gick till för er, hur lång tid de tog o vad ni gjorde osv :)

Vill du inte skriva här så kan du alltid skicka pm :)

Ja de känns både läskigt och skönt att snart få komma igång :)

• Blicka
    jagvillhabarn skrev 2015-08-05 17:25:18 följande:

Du får jättegärna berätta om hur det gick till för er, hur lång tid de tog o vad ni gjorde osv :)

Vill du inte skriva här så kan du alltid skicka pm :)

Ja de känns både läskigt och skönt att snart få komma igång :)

Själva utredningen tog nog bara ngn månad eller så. Jag fick lämna blodprover för att mäta hormonnivåer o ägglossning o sambon fick lämna spermaprov. Det visade sig att mitt progesteronvärde (det som får ägg att fästa - om jag fattat rätt) var lågt o ägglossningen dålig. Jag tyckte det var skönt att få svar vad som var fel - blev nystart eftersom behandling kunde sättas in. Vi fick börja med pergotime som vi använde i fem kurer, då med bra ägglossning men ingen graviditet. Sökte sen privat för ivf men fick prova puregon, behandling som pergotime fast tas med sprutor o insemination - det blev barn nr ett! Tror att från utredning till graviditet ett tog det ca nio månader. Inför barn nr två gjordes en spolning av äggledare eftersom inseminationer inte fungerade i kombination med hormoner. Togs även ett amh-prov, mäter äggreserv o det var lågt. Sen blev det ivf. Tror det tog ett halvår från påbörjad behandling till graviditet två.

Förstår att det kan kännas läskigt men se utredningen som ett steg närmare målet!
  • 2barnsmamman89
    Blicka skrev 2015-08-04 22:15:10 följande:

Det är ju märkligt att först går det trögt - sen smäller det till! Häftigt med fyra - snart rul. Ska ni kolla kön?

Verkligen! :) vi ska på RUL 17/8 så snart är det dax. tänkte att ser dom så vill vi veta, annars kvittar det eftet 3 töser faktiskt ;)
    ♥Elina 22/1-2010♥Linnéa 21/6-2011♥Emilia 14/12-2012♥Bäbis 11/1-2016♥
  • jagvillhabarn

Ok.

Det jag funderade på var att jag skulle få ta massa blodprov för olika saker men om man ska kolla om man har ägglossning osv så måste väl det mätas på vissa dagar i cykeln?

• jagvillhabarn

Tack förste alla som tagit sig tid att svara o dela med sig :)

Betyder mycket för mig o får mig på bättre tankar :)

• Blicka
    jagvillhabarn skrev 2015-08-05 19:24:27 följande:

Ok.

Det jag funderade på var att jag skulle få ta massa blodprov för olika saker men om man ska kolla om man har ägglossning osv så måste väl det mätas på vissa dagar i cykeln?

Om jag minns rätt kunde några tas oavsett men det som mäter ägglossning måste tas vissa dagar under cykeln.

Fråga på om du undrar ngt! Har gått igenom det så vet vad det handlar om!
  • jagvillhabarn

Ok.

Antar att dom gör dessa prover om dom känner att det behövs d0. Dock bör det väl ingå i priset då min ägglossning ändå är rätt vesäntlig.

• Blicka
    jagvillhabarn skrev 2015-08-06 15:04:50 följande:

Ok.

Antar att dom gör dessa prover om dom känner att det behövs d0. Dock bör det väl ingå i priset då min ägglossning ändå är rätt vesäntlig.

Det borde ingå i pris o ske per automatik!
Svar på tråden För oss som försökt 8:a månader eller mer del 13