• Venna

Era bästa tips på hemmagjord inpackning och ansiktsmask!

Sambon jobbar ikväll och dottern sover, och här sitter jag...

Trött, blek, finnig, genomfrusen. Ingen vacker syn. Så jag tänkte pigga upp mig med en liten hemma-spakväll och skulle behöva göra något åt mitt torra och risiga hår och trötta hy i ansiktet och på kroppen med för den delen och förhoppningsvis bli lite snyggare på kuppen.

Hjälp mig!

• Svar på tråden Era bästa tips på hemmagjord inpackning och ansiktsmask!
  • Hanniss01

Någon som har ett enkelt tips på ansiktsmask som är bra för pormaskar och finnig hy ?  

• Smurfen02
    Hanniss01 skrev 2013-07-21 23:05:20 följande:
    Någon som har ett enkelt tips på ansiktsmask som är bra för pormaskar och finnig hy ?  
    På denna sida finns recept på hemmagjorda ansiktsmasker för olika hud typer :) http://www.hud.n.nu/ansiktsmask
  • Alison01

Ta ALDRIG olivolja på ansiktet för det kommer täppa till porerna och man kan få finnar.  :) 

Jag brukar köpa en burk med coconut oil på ica. Fördela det jämt i hela håret och lämna det på i 30 min :) skölj och du kommer ha hur mjukt hår som helst! 

För pormaskar på näsan kan man göra enkla pore-strips. De kan vara ganska dyra och köpa så det är bättre och göra dem hemma. Mixa en tesked gelatin pulver (ej smaksatt) med en tesked mjölk i ett glas. Lägg det i mikron i 10 sekunder. Lägg på ett jämt lager på näsan med en gammal ögonskugga borste.
    När det har torkad kan du dra av det.

• Fjärilslarv
    lollipop123 skrev 2013-04-27 21:29:48 följande:
    Behöver tips på ett hemmagjort balsam för vårat är slut och mitt hår är fettigt och äckligt så behöver duscha ikv! 
    Skulle bli glad över tips :) hur gör jag? ps har ingen frukt hemma, elr jävla youghurt elr annat skit  
    ps fuck you 
    cuz you can suck my dick if you dont like my shit cuz i was high when i wrote this so suck my fucking dick bitch 
    fuck fuck fuck fan fan fan fan fan fan fan knuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuulla

andas människa och sluta svära!
  • Fjärilslarv

Jag vill också slå ett slag för olivoljan eller avvocadoolja som också fungerar bra. Jag har självlockigt hår, och alla med självlockigt hår vet hur torrt och sprött det kan bli. någon gång i månaden som kör jag oljeinpackning, låter det verka i 2-3 timmar och mitt hår älskar det. någon gång i veckan så blandar jag även min inpackning med avocadoolja, lika delar av båda och kletar i. Jag har även en egen hårolja som jag har i efter varje dusch =)
    vill ni ha receptet?

• klarlack

Ok över ett år sedan men jag vill ha receptet på hårdlanserar, snälla jag behöver det!

Du kanske kan maila nig receptet då jag sällan är inne på FL. tack på förhand:) centerfjall@hotmail.com

Fjärilslarv skrev 2014-05-11 16:09:17 följande:

Jag vill också slå ett slag för olivoljan eller avvocadoolja som också fungerar bra. Jag har självlockigt hår, och alla med självlockigt hår vet hur torrt och sprött det kan bli. någon gång i månaden som kör jag oljeinpackning, låter det verka i 2-3 timmar och mitt hår älskar det. någon gång i veckan så blandar jag även min inpackning med avocadoolja, lika delar av båda och kletar i. Jag har även en egen hårolja som jag har i efter varje dusch =)

vill ni ha receptet?

• Mariamx
    Fjärilslarv skrev 2014-05-11 16:09:17 följande:

vill ni ha receptet?

JAAAAAA!
  • skincares

Jag skrev ett inlägg på min blogg för någon dag sedan bara om min favvoingredienser att ha i hemmagjorda ansiktsmasker o vilka hudtyper de passar för. Här finns det inlägget:

skincares.blogg.se/2015/april/diy-hemmagjorda-ansiktsmasker-for-olika-hudtyper.html

Vad det gäller håret tycker jag att kokosolja är fantastiskt bra. smeta på det i torrt hår, dränk in det så mycket du orkar o lämna gärna över natten om du orkar sova med flottigt hår. Sen får man schamponera två gånger o ha i balsam. Resultatet är ett mycket mer glansigt o reparerat hår, mitt hår ser mindre frissigt ut o lockarna blir studsigare:)

• maxtastic
    skincares skrev 2015-04-25 18:55:20 följande:

Jag skrev ett inlägg på min blogg för någon dag sedan bara om min favvoingredienser att ha i hemmagjorda ansiktsmasker o vilka hudtyper de passar för. Här finns det inlägget:

skincares.blogg.se/2015/april/diy-hemmagjorda-ansiktsmasker-for-olika-hudtyper.html

Vad det gäller håret tycker jag att kokosolja är fantastiskt bra. smeta på det i torrt hår, dränk in det så mycket du orkar o lämna gärna över natten om du orkar sova med flottigt hår. Sen får man schamponera två gånger o ha i balsam. Resultatet är ett mycket mer glansigt o reparerat hår, mitt hår ser mindre frissigt ut o lockarna blir studsigare:)

Skulle varmt rekommendera www.freshface.se

Där kan man ta del av massa olika hemmagjorda ansiktsmasker. Dom skriver även enkelt och utförligt hur du går tillväga.

Vänligen

Max

Svar på tråden Era bästa tips på hemmagjord inpackning och ansiktsmask!