• Morkullan

olika odds vid IVF beroende på diagnos?

Är det någon som vet hur oddsen att bli gravid vid IVF-behandling skiljer sig åt beroende på vilken diagnos man fått?
    De flesta kliniker redovisar ju success rates men ingen anger ju vilka par som lyckas och vilka som inte gör det, alltså orsakerna till att de olika paren sökt hjälp.

I vårt fall är vi oförklarligt barnlösa, jag är relativt ung (32) och vi har hittills gjort tre ET/FET utan resultat.

Jag har börjat fundera på ifall det är så att folk med mer specifik diagnos, där man vet vad som är problemet, kanske ofta kan ha bättre chans att lyckas med IVF? Tex stopp i äggledaren, få spermier el liknande. Vad tror ni? Vad är era erfarenheter?

Ni som blivit gravida med IVF- vilken diagnos hade ni?

• Svar på tråden olika odds vid IVF beroende på diagnos?
  • Dubbelwe

Jag hade totalt stopp i båda äggledarna och då sa de att vi hade 30% chans att lyckas. Vilket vi gjorde på första försöket. ( tack och lov vi fick bara ett befruktat ägg) =) Jag var också 32 år. Lycka till!!!

• eyowin

Jag har sen många år tillbaka operat bort en äggledare, fick beskedet i samband med vår utredning att den andra ej fungerade som oprerades bort oxå. 

Till oss har de sagt 40%, och det har tagit oss 4 färskförsök och nu på 2:a frysåterförandet har det lyckats!

Fick denna gång tillbaka 2 st som odlades i 5 dagar. Jag blir oxå 32 år senare detta år..

Lycka till

Svar på tråden olika odds vid IVF beroende på diagnos?