Hur blir jag av med svartsjukan
Hej!!
Jag har ett problem som jag verkligen inte vet hur jag skall tackla. Jag är sedan 4 månader gift med en man. Vi har bara varit tillsamman i två år till maj men jag har hela tiden kännt att han är den rätte. Nu väntar vi barn (mitt tredje och hans första)
För tre år sedan gick jag igenom en väldigt tuff skillsmässa och detta var den jobbigaste perioden i mitt liv. Mannen jag då levde med behandlade mig som luft den sista tiden och jag började misstänka att han var otrogen. han började gömma sin mobil och stänga av den. Men en gång tittade jag och då var det sms och telesamtak från kvinnan jag misstänkt.
När jag gick in i förhållandet med min nuvarande man så var jag helt säker på att det förflutna gett med sig.
Men nu mitt i graviditeten har jag blivit väldigt svartsjuk och känner mig ensam.
Vi har haft det struligt en period som varit, med väldigt mycket konflikter om bla uppfostran på mina barn men samtidigt haft svårt att hitta tillbaks till det vi en gång blev förälskade i.
Jag älskar denna man över allt annat men kan inte sluta tänka på vad som händer. Rädd för att bli sårad en gång till. Rädd för att han också skall vara otrogen.
Dum som jag är så har jag kollat hans mobil och hittat sms från en annan tjej. Ganska harmlösa sms men de kan vara skrivna mitt i natten. Då både han och hon skrivit.
Han har en sk iphone och den tar han emd överallt. Tom in på toaletten..
Jag känner en underlig känsla och vet inte om jag vågar lita på honom eller inte.
Jag vill inte förlora honom och älskar honom verkligen. Vill bara lösa detta.
Förvi väntar trots allt ett barn ihop.....och min kärlek är inte försvunnen.
Snälla hjälp mig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-11 17:21
Snälla svara snart....behöver det