• MissBeccis

Kaviar eller kaviar?

Jag och sambon har en aldrig döende fajt om ordet "kaviar". Vad säger ni? Kavjar (som i reklamen by the way) eller kavviaaar?

Alicia 060623 ~ Tobias 070922 ~ www.rebeccas.se
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kaviar eller kaviar?
  • Ord blind

kavvijar

Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Ord blind
    Trollet Ludenben skrev 2010-01-09 10:58:21 följande:
    fanns det nåt annat sätt än mes-smör?? hade inte ens tänkt tanken på att det fanns folk som sa annat =)
    Något annat är helt otänhkbart! Kan man inte säga mes-smör för man säga brun-ost istället som norrmännen.
    Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • MissBeccis
    Ord blind skrev 2010-01-09 11:09:34 följande:
    kavvijar
    Ja, men det är nog så jag menar alternativ 2. Jag har aldrig hört mer än två olika sätt att säga kaviar på, men det var itne helt lätt att skriva ner hur man säger.
  • Ord blind
    MissBeccis skrev 2010-01-09 11:11:28 följande:
    Ja, men det är nog så jag menar alternativ 2. Jag har aldrig hört mer än två olika sätt att säga kaviar på, men det var itne helt lätt att skriva ner hur man säger.
    ok.
  • isisisis
    Trollet Ludenben skrev 2010-01-09 10:58:21 följande:
    fanns det nåt annat sätt än mes-smör?? hade inte ens tänkt tanken på att det fanns folk som sa annat =)
    Jadå! Det finns fullt med folk som säger mess -smör  eller det blir mess-mör när de uttalar det
  • CeeJay

Jag har alltid sagt KAVIAAAAAR men ibland om jag är runt människor som säger KAVVI´AR så gör även jag det

• Shoppingtokig

Jo, det finns tre sätt, jag säger varken kavvjjar el kaviaar utan kaaviar

• MissBeccis
    Shoppingtokig skrev 2010-01-09 15:27:20 följande:
    Jo, det finns tre sätt, jag säger varken kavvjjar el kaviaar utan kaaviar
    Jasså minsann. Kaaviar? Som ford kaa?
  • Manchester

Kalles kavvjar, men rysk kavviaaaar.

• camas

kaviaaaar säger jag... säger även mess-mör... käx och INTE schecks ;)

bor i östersund (jämtland för er som inte vet var det ligger ;)...)

sambon säger dock kaaviar

Filip 041227 och Tea 080401
  • k a t t a

meees-smör och kavvjarr såklart

• Mdlrwpfkfmrmel

uumkjiumkimkimlikimu Li jag gick ut som en magnet och Ryssland är ett vindkraftverk och Ryssland har fenor på ställen som lever både för den delen som lever på ställen som lever på ställen som var Gustav Vasa på ställen där man inte har fenor

Ostbågar på en magnet kan inte låta sig romerna på det sättet som på par oppositionen på en opp har värmt på ????som över hur ja????????d
Svar på tråden Kaviar eller kaviar?