• Pappzor

Pappa och skinskalle?

Skulle gärna vilja veta era åsikter om detta. Kan man vara pappa och en "orginal skinhead" samtidigt eller måste man droppa skinskalle grejjen? jag har varit skinskalle i hela mitt liv och de skulle vara jävligt (ursäkta ordvalet) svårt att släppa de. Och jag ska bli pappa i september...Snälla ge mig råd om vad jag ska göra

• Svar på tråden Pappa och skinskalle?
  • Shostakovitz

Bered dig på att folk har fördomar och kommer ventilera dessa mer när du blir förälder. Det är mest vanligt bland de äldre men du kommer säkert att behöva stå till svars för vad nazi-skinsen gjort bland många andra också och behöva förklara dina åsikter. I allmänhetens ögon är det ju fortfarande så att är man skinnskalle så är man också nazist, eller har i alla fall högerextrema åsikter. Det är klart, orkar du stå ur med detta, vilket du säkert får göra redan i dag, så är det väl bara att tuffa på som vanligt. När folk sen får se att du är en ansvarsfull förälder kommer de o andra sidan bli positivt överaskade och det är ju alltid kul att visa folk fel, eller hur? {#lang_emotions_smile}

• TubbiePappa

Original skinnskalle = fick aldrig något hår?

bergsby skrev 2010-01-11 08:30:22 följande:
    Vad är en original Skinnskalle?
  • MatsAtari

Inget att bry sig om.
    Frisyren är snygg, praktisk och allmännt accepterad numera.

• Sixtra

Ser ut som om du har fått en klar bild nu eller? hehe
    Tycker precis som de flesta andra här inne att DU inte behöver ändra stil för att du blir Farsa. Ungen älskar dig hur du än ser ut! Du är Farsan ingen annan...

Lycka till!

• Sixtra

Ser ut som om du har fått en klar bild nu eller? hehe
    Tycker precis som de flesta andra här inne att DU inte behöver ändra stil för att du blir Farsa. Ungen älskar dig hur du än ser ut! Du är Farsan ingen annan...

Lycka till!

• Kupala

Ur personlig synvinkel får du nog se ut lite som du vill, jag har mer eller mindre alltid haft icke "original skinheads" i min omgivning men jag har inte lidit.. Morsan har sina åsikter om vissa saker också.. Dina ungar kommer nog kunna bilda sin egna uppfattning sen när dom växer upp ska du se..

Gör som du vill, som sagt...

• Zamorak

Att vara pappa sitter i skallen och inte på Inget fel o ha rakad skalle, eller klä sig i doc´s o hela stuket.

• Kupala
    "Dock är småbarnsföräldrar dom mest fördomsfulla som finns så räkna med att många kollar snett. Alla som inte är som alla måste vara konstiga/dåliga är väl ung. hur resonomanget går "

Spelar ingen roll hur man ser ut eller gör, jag är 25 och har en armé på 4 ungar och då kollar folk, när jag hade min piercing, tittade folk.. svart hår, då tittar folk.. Metal band tröjjor osv... Då tittar folk
  • Memnok77
    Kupala skrev 2010-02-20 13:00:33 följande:
    när jag hade min piercing, tittade folk.. svart hår, då tittar folk.. Metal band tröjjor osv... Då tittar folk
    Särskrivningar.... då tittar folk.
  • Fikabröds Kungen
    Pappzor skrev 2010-01-10 02:31:12 följande:
    Skulle gärna vilja veta era åsikter om detta. Kan man vara pappa och en "orginal skinhead" samtidigt eller måste man droppa skinskalle grejjen? jag har varit skinskalle i hela mitt liv och de skulle vara jävligt (ursäkta ordvalet) svårt att släppa de. Och jag ska bli pappa i september...Snälla ge mig råd om vad jag ska göra
    Du beöhver väl inte släppa din livstil.
    Men som sagts tidigare räkna med fördommar,Kan nog vara vettigt att vara lite försynt med skinskalle värderingarna under barnens första uppväxt år.
  • Rabelais

Är man skinnhuvud är man nazist, ett hot mot demokratin och håller på med dödsdroger...

...har jag hört.

• b202
    TubbiePappa skrev 2010-01-28 01:05:58 följande:
    Original skinnskalle = fick aldrig något hår?
    orginal skinnskalle är tidigt i england med influenser från reagge blandat med lite punk tja vet inte mer men skinnskallar då var alla välkomna oavsett ras eller kön.
    nazi skins är ett något helt annat spår.... där en del av befolkningen var missnöjda med invandringen och ansåg att det modet eller flugan var ett bra forum för att få ut sitt missnöje tex mot asiater, konstigt men sant (eller inte konstigt) men ganska enkelt..folk som tror att skins är nazi är lite inskränkta, detta är komplicerat vill man kan man kolla filmen This is England eller så. Personligen gillar jag helskarp föräldrar som  vägrar fjällräven henry loyd eller HM...håller med om att det finns inga värre fördomsfulla än föräldrar..GE järnet!!!!!!!!!!! 
Svar på tråden Pappa och skinskalle?