Ska man verkligen uppmuntra sitt barn att slåss???
Hej, jag behöver verkligen råd.
Jag har en dotter på snart 2år -pappan och jag är inte tillsammans sen2-3 månader tillbaka.
Han verkar att ha koll på mig. Jag känner att jag kan ingenting göra.
Jag har ensamvårdnadöver vår dotter. Men han gillar inte att min mamma har henne, men min mamma har henne fakiskt inte så mycket, hon ställde upp att passa henne igång i veckan så jag fick lite tid att plugga. och sen gillar han inte att jag är hos min stora syster så ofta. Måste stanna hemma i min lägenhet jämt??
Sen kom nyår, jag var hos min syster då, ville inte sitta själv- då får jag ett sms där det såt på ett ungefär "jag hoppas att nyår har varit nyktert och inga killar, som du håller på med när min dotter är där"
Jag varken dricker eller träffar killar, eftersom jag inte är redo för ett nytt förhållande. Har han rätt att säga så till mig, asså att kolla vad jag gör eller inte tgör.... Han har rätt att fråga hur vår dotter mår och vad hon gör, men måste han det med mig?
jag tycker det är jobbigt. känns som jag inte kan göra nått, jag måste stanna i min lägenhet hela tiden för att de ska passa honom, vågar inte umgås med mina vänner. För jag ORKAR inte med mer bråk.
Baraför han trodde att jag dricker helt plötsligt och drar in massa killar i lägenheten så vill att avåran dotten skabo hos honom.
Menså kommer detta:
Ska man verkligen uppmutra sina barn att slåss?
Igår råkade vår dotter att dunka mobiltelefonen på mitt huvud (och de gjorde attans ont) men sa ingen utan , "shit va ont de gjorde¨- så får du itne göra gumman" Hon pratade med sin far i telefonen då - och då uppmuntade han henne!!
Han sa : Det är rätt slå mamma bara.
ibland när hon varit på dagis (när vi var tsm) då sa han : slå skiten ur dom bara!
Jag har sagt åt honom flera gånger att hon får itne slåss!!
Men får bara svaret tillbaka : Men det är kul att slåss ju, vill se om hon har någon skadeglädje som jag har!
Jag tycker inte det är alls kul. vad ska man göra, jag vill inte att hon slåss, men hennes pappa uppmuntrar henne till de.
Tänk om hon skulle bo hos honom - hur skulle hon då bli uppfostrad? slåss, säga fula saker till sina dagis fröknar och kamraterna på dagis.
jag blir lite rädd för detta, detta är väl inte bra?
snälla hjälp!!!!!