Pco BIM 27 gå ner i vikt blir bra???
Jag har pco och innan i sommras vägde jag 54 och hade då BMI 22 sedan nu har jag gått upp till 67 och har BMI 27. Gick ju upp väldigt fort. Men det började såhär när jag va 19 då fick jag ont i magen och åkte in. Då va det en cysta eller va det heter som hade sprukit och de sa att allt såg helt normalt ut. Va då normalviktig. blev gravid månaden efter men gjorde abort. Sedan kom mensen som vanligt. började med p-ring slutade med det och började med p-piller. Sedan så slutade jag me det fick mens kanske en vecka efter jag skulle haft de men efter de kom det som vanligt i några månader. Sedan började jag med p-piller igen och slutade efter några månader tror det va tre. Och mensen va som vanlig. Åkte sedan in någon gång och fick göra ul och då sa de att de inte såg något problem med magen hade ofta ont som jag sen räknade ut att det va äl. Sedan började jag med p-piller igen har jag för mig och slutade med de i nu är jag 21 och i sommras i maj slutade jag me p-piller blev gravid i juni första månaden efter p-piller. fick missfall i juli fick mens som vanligt två månader Sedan fick jag sista mens i oktober sedan efter de fick jag inte de mer. I början av sommaren så gick jag då upp från 53-54 till 67-68 som jag väger nu alltså gick jag upp väldigt snabbt. Började röka me under en månad men slutade i början av november tror jag det va för va rädd om jag va gravid. Men som sagt fick ingen mens efter oktober. Och åkte in för magsmärta som troligtvis va blindtarmen men fick då föra vul och då såg de att jag hade pco. Så kan det ha att jag fick fövärrat pco då jag gick upp så mycket och är lite överviktig nu? Kan det bli bättre att jag får mina äl om jag går ner igen? För de har ju inte sett något sådan innan. det där pärlsaken eller vad man ska säga.