• Flapper

Knackar du innan du går in till dina barns rum?

Om du inte har barn så rösta hur du tänker att du skulle göra/kommer göra.

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

En kompis kompis menar på att det är föräldrarnas hus och därmed föräldrarnas rätt att kunna gå in i alla rum utan att behöva knacka innan.

Hur gör ni i er familj? Knackar ni innan och väntar ni i så fall på att barnet svarar innan ni går in? Varför gör ni som ni gör?

Skriv gärna barnets/barnens ålder också. Om ni har barn i olika åldrar så en del är för små och en del tillräckligt stora för att kunna knackas på så rösta för det/de äldsta barnet/barnen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Knackar du innan du går in till dina barns rum?
  • Kajee

Ja - och väntar på svar. Det är deras privata sfär som jag inte kan klampa in i hur som helst. Mina barn är 14, 11 och 8 år.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • phale

Ja och väntar i svar. Är 4 år och har sitt sagoliv {#lang_emotions_laughing}

• vampyria2

Ja till de sex äldsta så gör vi det och väntar på svar. De är mellan 7 och 20 år, yngsta är två år och delar rum med oss, sen så är han för liten för att få ha stängd dörr än {#lang_emotions_dreamer}

• princess of woolfs

Min sexåring stänger dörren om sig och uppskattar om vi knackar och väntar på svar, så det gör jag, om han stängt dörren.
    Min treåring är oftast också inne på sitt rum med stängd dörr men där brukar jag inte knacka, bara ibland.

• lunkentuss

nästan alltid -väntar inte på svar.

Dottern fyller snart 3 år...

• gutskan

Självklart knackar jag och väntar på" kom in" innan jag öppnar dörren.

Bara minstingen som bor kvar hemma nu han är 8år

• Kexsmula

Mina söner är så små nu att det inte är riktigt aktuellt, men när äldsta sonen (som precis fyllt tre) vill ha dörren stängd kommer jag nog knacka och invänta svar (beroende på ålder, en 4-6 åring kanske har något bus på G som jag behöver hantera och då kanske jag inte inväntar svar).

• Wald

Gammal tråd men en intressant fråga.

Ja, jag knackar alltid när mitt barn stänger en dörr om sig. Knackar, väntar på svar och går in om jag får. Om hen har vrålat på mig att jag ska komma går jag dock rakt in.

Ingen kan få dig att känna dig mindre värd utan ditt samtycke. Eleanor Roosevelt
  • Hyllemor

Jag har en 6-åring som sedan ett halvår tillbaka stänger dörren ibland. Antingen för att han ska göra en "överraskning" åt oss, eller för att han är sur för något. Är dörren stängd, så knackar jag ALLTID. Om han är sur och inte vill att jag kommer in, så sätter jag mig utanför och pratar genom dörren. Det brukar inte ta mycket mer än max en halv minut innan han säger att jag kan komma in efter det.

Jag tycker att det är viktigt att respektera varandras privatliv. Jag begär också att han knackar på toadörren om han prompt måste komma in av någon anledning när jag sitter på toaletten.

Jag vet också att han har en dagbok under sängen. Jag råkade läsa första sidan när jag städade hans rum en gång, eftersom jag inte visste att det där blocket var en dagbok och undrade vad det var för block som låg under sängen, sedan dess har jag inte rört det och tänker inte göra det i framtiden heller.

Svar på tråden Knackar du innan du går in till dina barns rum?