• Janice01

Kan killar använda kalasbyxor?

Jag har en son som är 7 år och går i första klass. Saken är den att fram till förra vintern använde han alltid kalasbyxor (dvs ribbstickade tjocka strumpbyxor) för att inte frysa på vintern. Nu tycker jag att han är lite för stor för kalasbyxor och är rädd att han ska bli retad i skolan om han har det, därför köpte jag långkalsonger till honom i höstas. Men nu tjatar han om att han i stället vill ha kalasbyxor under i stället för att han gillade dom bättre.
    Hur gör ni som har barn som går i skolan? Är det några som låter sina pojkar använda strumpbyxor eller kalasbyxor?

• Svar på tråden Kan killar använda kalasbyxor?
  • Janice01
    SaramedM skrev 2010-02-02 11:13:34 följande:
    det är en genusfråga....
    jag menar kalasbyxor på era söner inte om vad NI tycker om det som mammor.
  • lennartsdotter

När jag  var liten och gick i skolan hade alla kalasbyxor, killar som tjejer. Låt honom ha kalasbyxor om han vill. Skulle någon reta honom för det får ni väl ta det med det barnets föräldrar och läraren då.

• Janice01
    lennartsdotter skrev 2010-02-08 11:15:04 följande:
    När jag  var liten och gick i skolan hade alla kalasbyxor, killar som tjejer. Låt honom ha kalasbyxor om han vill. Skulle någon reta honom för det får ni väl ta det med det barnets föräldrar och läraren då.
    Tänk att så var det när jag var liten också. Minns att killarna hade det ända upp till 5:an. Jag låter ju honom ha det av just den anledningen, men har inte sett andra killar i skolåldern ha det på sej.
  • Janice01
    Shaun skrev 2010-02-15 08:22:58 följande:
    Kalasbyxor kliar så jäkligt...
    nej inte dagens kalasbyxor, du minns dom vi var tvungna att ha när vi var små.
  • Shaun

Förr? Har man inte alltid kalasbyxor när man ska på kalas?

• Janice01
    Shaun skrev 2010-02-15 09:01:12 följande:
    Förr? Har man inte alltid kalasbyxor när man ska på kalas?
    Ja kanske det... Men inte kliar dom du har väl?
  • Shaun

Det beror på...ibland kliar det, men mer som en kittling och kanske inte byxrelaterat.

• Janice01
    Shaun skrev 2010-02-15 09:21:53 följande:
    Det beror på...ibland kliar det, men mer som en kittling och kanske inte byxrelaterat.
    Snuskis där....
  • Farbror6

Varför inte?
    Jag som är över 40 år använder kalasbyxor under nu på vintern, något fel på det?

• Farbror6
    vintersippan skrev 2012-02-08 13:54:28 följande:
    klart att de kan!
    Till hur gamla tycker du? Ok på en vuxen man?
  • Kverulant67

Varför inte? Praktiskt plagg!

Svar på tråden Kan killar använda kalasbyxor?