• Disela

VA? Måste man ha SEX för att bli gravid?

En vännina sa till mig häromdagen att man måste ha sex, för att bli gravid? Vad är det för ävkligt påstående? Herregud, detta hade jag aldrig sett framför mig.. Mina föräldrar sa till mig när jag var liten "När man gifter sig, och kliver ut ur kyrkan, då vigselringarna nuddar varandra, DÅ blir man gravid". Det är ju lixom det jag har litat på.. Kan det verkligen stämma som min vännina säga? Vad säger ni andra?

• Svar på tråden VA? Måste man ha SEX för att bli gravid?
  • Lördagkväll

Men va fan.. jag som trodde att det var storken som kom med barn, så var det för min del iaf..

• Tecken

Nej, man måste inte alls ha sex för att bli gravid. Det är en myt. Jag har läst flera trådar om det här på FL. Spermier lever flera timmar, ja, ibland t.o.m. dagar utanför kroppen. Det innebär ju att om du sätter dig på en offentlig toalett på en torsdag, där en man lämnade mysrester i tisdags... ja, då kan det bli ett fint "pluss" på stickan!

• Disela
    Tecken skrev 2010-01-12 16:35:57 följande:
    Nej, man måste inte alls ha sex för att bli gravid. Det är en myt. Jag har läst flera trådar om det här på FL. Spermier lever flera timmar, ja, ibland t.o.m. dagar utanför kroppen. Det innebär ju att om du sätter dig på en offentlig toalett på en torsdag, där en man lämnade mysrester i tisdags... ja, då kan det bli ett fint "pluss" på stickan!
    Aaaahhh!! Där ser man! Man lär sig nåt varje dag!
  • Disela
    Lördagkväll skrev 2010-01-12 16:35:52 följande:
    Men va fan.. jag som trodde att det var storken som kom med barn, så var det för min del iaf..
    Ja, det trodde jag från början.. Tills mina föräldrar berättade sanningen för mig.. Gud, jag är så förvirrad. Vad ska jag tro?
  • Lördagkväll
    Disela skrev 2010-01-12 16:38:39 följande:
    Ja, det trodde jag från början.. Tills mina föräldrar berättade sanningen för mig.. Gud, jag är så förvirrad. Vad ska jag tro?
    Men eftersom storken kom till mig så måste det ju vara så.. Fast det kanske har med religioner att göra..*s* ja det där med gifta sig i kyrkan och allt
  • guinevere
    Tecken skrev 2010-01-12 16:35:57 följande:
    Ja, för att inte tala om om man badar i en pool. Då kan man ju dessutom få barn med anlag från flera olika män.
  • Disela
    guinevere skrev 2010-01-12 16:39:50 följande:
    Ja, för att inte tala om om man badar i en pool. Då kan man ju dessutom få barn med anlag från flera olika män.
    SHIT!! Jag kommer nog aldrig våga bada mer..
  • Nasma

Hej jag heter Nasma och är 19 år jag vet inte fast jag är förvirrad jag är snart mamma åt en flicka. Bara tre veckor kvar innan jag ska födda. De konstiga är att jag aldrig har haft pojkvän eller samlag hur kunde jag bli gravid utan samlag.

Svar på tråden VA? Måste man ha SEX för att bli gravid?