elitepearl skrev 2010-03-28 17:49:58 följande:
Jag sätter mig absolut inte till doms över dig och dina val. Det är som sagt var dina val och om du mår bra utav att sälja sex och inte far illa utav det, så är det bra. Alla människor är olika, och har rätt att vara det. Jag delade med mig om hur jag har upplevt det och hur jag mår efter att jag slutat, jag hade din inställning under tiden jag sålde sex, för mig var det tankesättet ett sätt att klara av att gå igenom det jag gjorde. Jag sålde sex från det att jag var 14 tills jag var 30, så i 16 år, tror att det gör att jag har stor erfarenhet utav hur det påverkat mig iaf, hur det påverkar dig, det tänker jag inte ens uttala mig om, för det har jag ingen aning om.JAg skrev dessutom i ett tidigare inlägg att dom jag träffat som sålt sex, mått dåligt utav det, men jag kan inte utala mig om ALLA.. Jag tror att det är ett ytterst fåtal kvinnor och män som mår bra i längden och framför allt efteråt av att prostiuera sig, sälja sex, sälja sig, för det är faktiskt så det är, att man säljer sig själv, man ger tillträde till någonting som är avsett för en själv. Sen ditt sätt att bli så arg och gå in i ett sånt försvar pga det jag skrev, gör att jag tänker att du har ett behov av att försvara det du gör, och varför du känner det behovet vet ju bara du. Men, men alla har vi olika sätt att se på saker som vi utsätter oss själ voch andra för. Jag själv tyckte tex att det var helt ok att jag satte en spruta med heroin i armen fyra ggr om dagen, medans jag nu som drogfri inser vad jag gjort mot mig själv och alla som kommit i min väg under alla dessa år. Ofta så förstår vi inte saker försen efteråt. Men det är aldrig försent, och det spelar ingen roll vart vi varit, det är vart vi är på väg som räknas.
Jag ber om ursäkt om jag blev arg och gick i försvar, nu i efterhand så kan jag nog
hålla med om att jag kanske rev i lite väl hårt.
Det är bara det att det gör mig ursinnig när folk använder fraser såsom "sälja sig", "sälja sin kropp" och allt vad det nu är. Det är så FEL!
Jag säljer sex. Det är så det är, jag är väl ungefär lika stolt över det som en tandläkare är över att vara tandläkare. För mig är det inte ett problem, men jag skulle ljuga om jag sa att jag älskade det, precis som jag antar att dom flesta tandläkare säkert inte älskar att vara tandläkare. Men jag gör det frivilligt, ingen tvingar mig till det.
Min kropp är min, jag äger den, jag styr den, jag kontrollerar vem som får göra vad med den! Att påstå att jag sålt min kropp är så vidrigt förnedrande och nedvärderande att det gör mig helt galen när folk använder dom uttrycken! Jag har använt min kropp till att skänka mina kunder njutning, ja, men det gör även en massör. Precis som massören så tar jag betalt per timme som JAG använder min kropp för att ge någon annan något dom är villiga att betala för.
Om jag verkligen hade sålt min kropp, så hade kunden kunnat använda den hur han vill, och tro mig, det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända! Det är alltid på mina villkor, och efter mina regler.
Du säger att du använt droger, och där tror jag en stor del av problemet ligger. Droger suddar ut referensramar, dom förstör prioriteringar och gör folk allmänt knäppa, om du ursäktar uttrycket. En missbrukare är beredd att göra vad som helst för att få tag i droger eller pengar till droger, och i sådana lägen tror jag att man verkligen bör undvika att sälja sex. Risken att man gör något man egentligen inte vill är enorm, det är snarare regel än undantag. Men fortfarande anser jag att i sådana situationer är problemet egentligen drogerna, inte prostitutionen. Man angriper gärna fel problem och anklagar prostitutionen för att tjejer gör saker mot sin vilja, när det i själva verket är drogerna som tvingar dom till desperata utvägar för att få tag i pengar.
Prostitution i sig är inte fel, det kommer jag aldrig att tycka.
Att tvingas till prostitution däremot är omänskligt och ska inte få hända!
Men om två vuxna människor frivilligt väljer att ha sex med varandra, oavsett anledning, så kommer jag ALDRIG att acceptera att det skulle vara ok för någon annan att lägga sig i!