nollåtta skrev 2010-01-22 22:04:06 följande:
Vad jag anser om abort hör inte till sakfrågan. Sakfrågan handlar inte heller om abort eller inte, det handlar om legala aborter vs. illegala aborter. Har du bott i ett land där aborter inte är tillåtet? Att förvjuda abort innebär ENDAST att kvinnor hittar andra vägar att abortera foster på, vägar som inte är att rekommendera och i vissa fall är förenade med livsfara. Men det är klar att det är lätt för dig, som bor i Sverige med alla olika typer av bidrag och trygg sjukvård osv osv att förfasas över andras val och livssituation. Hur tror du en ensamståendes mammas situation i valfritt sydamerikanskt land ser ut? Jag är övertygad om att din agenda egentligen rör sig om sexualmoral än något annat, det brukar vara så..
Jaa jag har bott i ett land där aborter inte var tillåtet,.
Jag bor i Sverige ett föregångsland i många avseenden där ingen egentligen behöver svälta och synnerligen inte barn, missköts barn och sociala får nys om det så tas barnet genast från en, för barnens del är Sverige ett bra land, fler borde bara vara mer vaksama över de barn som finns i ens närhet och anmäla så fort man ser något som inte stämmer.
Jag kan inte förhindra människor som begår brott jag kan göra det jag kan efter min förmåga, bor jag i ett land där abort är olagligt och någon är på väg att döda sitt ofödda barn och jag vet om det så anmäler jag, självklart, hur i helsike kan man vara så dum att begå en brottslig handling och dessutom utsätta sig själv för fara när man är på väg att döda sitt barn, då i ett land där det ofödda barnet har rättskydd.?
Man tänker då alltså döda sitt barn och samtidigt utsätta sig själv för fara som i sin tur leder till vård på sjukhus som vi får betala, hur kan man vara så egoistisk ?
Nu har jag Sveriges land med social trygghet för barn framför mig i ett tänkt senarium om aborter här vore olagliga.