• ImNotBuiltToBreak

Vill du vara med i min undersökning?=)

Hejsan!=)

Läser till Sjuksköterska och har fått uppgiften att göra en undersökning i frågan "Vad är hälsa för dig"?.
    Jag ska interjuva människor i alla åldrar om vad just DU anser vara hälsa=)

Så jag tänkte se om det finns några människor här på familjeliv som kanske också vill vara med i min undersökning=)

Svaret du ger mig kommer i min undersökning/uppsats att placeras in på bl,a Marlows behovstrappa, jag kommer även göra en utvärdering i var på KASAM (Känsla av samanhang) skalan du ligger och om du är med på skalan.
    Ålder och kön kommer även att redovisas.

Du behöver inte ge mig ditt namn,stad eller personliga uppgifter, det jag skulle behöva vet om dig är din ålder och kön.

Så vad tycker DU är hälsa?

Tack på förhand=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-13 17:29
    Det är givetvis Abraham Maslow´s behovstrappa jag pratar om och ingen annans=) Skrev inlägget lite för fort.
    Jag ber om ursäkt=)

• Svar på tråden Vill du vara med i min undersökning?=)
  • Tecken

Fråga: Har denna uppsats/uppgift gått igenom den etiska granskningen?

• Surtanten1

ojoj nu kommer "någon" att anmäla din tråd och den tas bort.

• Tecken
    Surtanten1 skrev 2010-01-13 15:59:51 följande:
    ojoj nu kommer "någon" att anmäla din tråd och den tas bort.
    Varför skulle "någon" anmäla tråden? Den bryter väl inte mot några regler?
  • alexma

Fysiskt och psykiskt välbefinnande...

• Anova

Han heter Maslow, han med trappan.. {#lang_emotions_sunny}

Har du bara en intervjufråga? Eller är det en större intervju som ska göras?  (tror att det blir svårt att genomföra en studie på endast en fråga och dessutom en megastor fråga).

Annars, för mig är hälsa balans i livet, både på det själsliga och kroppliga planet, både i privatlivet och i samhället (exempelvis jobbet, tillsammans med andra medmänniskor osv).
    (jag är kivnna och 31).

• ImNotBuiltToBreak
    Levi skrev 2010-01-13 17:10:15 följande:
    Läser du i Linköping måntro?
    Nej inte i Linköping=)
  • ImNotBuiltToBreak
    Anova skrev 2010-01-13 17:17:26 följande:
    Han heter Maslow, han med trappan.. Har du bara en intervjufråga? Eller är det en större intervju som ska göras?  (tror att det blir svårt att genomföra en studie på endast en fråga och dessutom en megastor fråga). Annars, för mig är hälsa balans i livet, både på det själsliga och kroppliga planet, både i privatlivet och i samhället (exempelvis jobbet, tillsammans med andra medmänniskor osv). (jag är kivnna och 31).
    Haha tack att du säger till, såg nu också att jag hade stavat fel=P

Vi har bara fått den interjuvfrågan, hoppas på att det ska funka ändå=)

Tack så mycket för ditt svar=)
  • Anova
    ImNotBuiltToBreak skrev 2010-01-13 17:32:39 följande:
    Haha tack att du säger till, såg nu också att jag hade stavat fel=PVi har bara fått den interjuvfrågan, hoppas på att det ska funka ändå=)Tack så mycket för ditt svar=)
    Okej, det är direktiv ovanifrån alltså (dvs. lärare)?
    Jag ser problem med frågan, men sen jag är inte sjuksköterska utan nördig statistiker {#lang_emotions_laughing}
  • Marlene5

Hej, Jag är kvinna och 20 år gammal.

Hälsa för mig är att göra sådant man mår bra av. Lika viktigt som nyttig mat, motion och sömn, kan jag tycka det är med gott umgänge. Ett skratt sägs ju förlänga livet. Det tror jag på.

Kort, men koncist svar.

MVH,

Marlene

• CuteElliz

Kvinna, 22 år

Hälsa för mig är: att känna sig fri från sjukdom, att ha ett socialt nätverk som man trivs med då jag är övertygad om att en människa mår bäst i ett socialt sammanhang. hälsa för mig är även allt som gör att du som person mår bra både psykiskt och fysiskt

lycka till med din undersökning...

• Amazina

Jag skulle kunna tänka mig att vara med! Ska jag svara här??? Jag är 30, kvinna och dessutom sjuksköterska!

• attasatta

kvinna 27år.

hälsa för mig är att ha förmågan att älska och att älskas.

• SötFlöt

Kvinna 28 år. Hälsa för mig är att vara snäll mot sig själv, berömma sig själv och vara stolt över allt man gör.

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • vap

Kvinna 34 år

Hälsa för mig är att få vara psykiskt och fysiskt frisk. Men god hälsa kommer från bra mat, motion och massor av kärlek och skratt.
    Skulle kunna fortsätta och bryta ner varje del som är hälsa för mig mer, vill du ha det så får du säga till.

Lycka till med din undersökning.

• Eisa

Kvinna 27 år

Hälsa är att kunna sova bra och ha något att kämpa för.

Svar på tråden Vill du vara med i min undersökning?=)