• curiosa

Var i affären ligger tofu??

Har nu vart på min  lokala ica, där hittade jag silkes tofu bland låglaktos/soygurt och på Coop, där hitta jag ingen alls.
    Men jag hitar ju ingen fast Tofu ngnstans.
    På både coop och ica har det funnit ngt substitut till ost som heter nått med cheddar (och Gouda fanns på coop oxå) som skall vara 100% soja men det är väl inte den jag skall ha i köttfärssås etc+??

Så var i affären brukar de lägga det??

• Svar på tråden Var i affären ligger tofu??
  • Veronica74

Tofu brukar stå antingen bland hälsokost eller bland det asiatiska. Fast tofu finns bla. i plåtburkar.

• curiosa
    MissLillan skrev 2010-01-13 19:48:20 följande:
    vid osten
    Där fanns det inte varken på coop (jätte stor affär) eller ica....
  • curiosa
    Veronica74 skrev 2010-01-13 19:49:12 följande:
    Tofu brukar stå antingen bland hälsokost eller bland det asiatiska. Fast tofu finns bla. i plåtburkar.
    Ok så den behöver inte stå i kyl???
    Då har jag ju mer ställen att leta på.
  • Joggi

Tofu står i köttdisken där jag jobbar, men det är ju olika från butik till butik.. Men varför frågar du inte personalen?

• emelillen

Har nog bara hittat tofu bland ostarna.

• curiosa
    Joggi skrev 2010-01-13 21:35:27 följande:
    Tofu står i köttdisken där jag jobbar, men det är ju olika från butik till butik.. Men varför frågar du inte personalen?
    Köttdisken, ytterligare ett ställe att leta på

Ja du varför jag inte frågat beror på att det har vart mitt i rusningen och dp finns det ingen personal på golvet. (och sen så avskyr jag att fråga i affärer)
  • Veronica74

Hoppas du hittat tofun nu.
    Är det helkonserv behöver den ju inte stå i kylen. Är det plastförpackning så är det ju kylvara....

• lunkentuss

Tofu finns där man köper soja =) (iaf på coop forum) utländsk mat, vid sushi och bambukonserver osv =)

• lunkentuss
    himmelsflickan skrev 2010-01-20 22:04:58 följande:
    Tofu finns där man köper soja =) (iaf på coop forum) utländsk mat, vid sushi och bambukonserver osv =)
    står i rumstemperatur =)

Oftast är märket BLUE DRAGON och är en blå liten kartongförpackning
  • AnnSofie1989

Tofun går att hitta på många ställen!

Min personliga favorit är YiPins smaksatta tofun. Äter den som pålägg, mellanmål, snacks, i sallad. Det är så praktiskt att kunna äta den direkt ur påsen precis som den är.

Den friterade varianten är också asläcker!

yipintofu.se/produkter/index.html
    yipintofu.se/produkter/tofumarinerad.html
    yipintofu.se/produkter/tofufriterad.html

Man hittar den i följande butiker
    yipintofu.se/aterforsaljare.html

Lycka till!!/ Annso

• potterheead

Hittar min fasta tofu bland påläggen. 

vårt lokala ica har tryckt in en liten hylla där med vegetariska och veganska saker. 

kanske samma för dig?

Svar på tråden Var i affären ligger tofu??