Jag funderar....
...och ibland funderar jag på om jag funderar för mycket!
Men kan man låta bli? Nej, det är svårt- så jag fortsätter fundera. Vad funderar jag på? Jo, jag räknar dagar och planerar allt in i minsta detalj, från läkarbesök till behandling och när allt ska ske. Jag funderar på om jag någonsin kommer att bli gravid- med eller utan hjälp?
Jag funderar på att jag egentligen kanske inte är så gammal, men åren går och behandlingar tar tid. Det tar tid att hitta en bra läkare som man känner sig trygg med och kan lita på. Det tar tid att vänta på mensen och när den inte kommer- som vanligt- framkalla den med tabletter. Det tar tid att äta dessa tabletter i tio dagar för att sedan vänta några dagar till på mensen. Sen börja räkna när det ena och det andra ska tas och boka in sexet för att inte missa någonting. Jag funderar på varför man bokade in sexet egentligen när man inte hade ägglossning alls och visste att man ej hade det på ca 11 månader, varför var jag tvungen att planera?
J
ag funderar vidare på om det var så klokt att byta läkare till en ny, och nu när jag väl kommit igång med sprutor vill byta tillbaka till min gamla för det känns tryggare och det känns som han gjorde mer för oss. Han skulle redan ha skrivit upp oss på IVF- kön, medan min nuvarande inte tänker göra det än. Så jag funderar på varför jag ens bytte läkare! Nu funderar jag på att byta tillbaka och det känns tryggt nu. Men då börjar jag genast tänka på om jag får fortsätta samma behandling eller om jag måste börja om på nytt! Jag testa alla möjliga sorters naturläkemedel som jag blir rekommederad, köper ägglossningsstickor trots att jag vet att dem är missvisande för jag får alltid stegring och har aldrig ägglossning. Jag köper graviditetstester trots att jag vet att jag ej haft ägglossning! Nu tänker jag till och med spendera lite pengar på akupunktur.
Jag funderar på om jag kommer bli gravid 2010 eller om den här karusellen kommer pågå ytterligare några år...
Jag funderar på om jag, eller vi, orkar med. Jag vill tänka på annat, men varje gång jag får höra att någon vi känner är gravid, vilka är många just nu, så börjar hjärnan gå på högvarv och där sitter man och funderar och planerar igen!
Jag funderar och funderar, men jag har inga svar, därför fortsätter jag att fundera.
Funderar du? Ska vi fundera tillsammans?