Fick HP beviljad!
Efter mycket strul med försäkrningskassan, fick jag äntligen besked igår
Jag fick fullt havandeskapspenning beviljad! Så från och med nästa Onsdag så blir jag "mammaledig".
Känns konstigt men jag är så otrolig glad!
Efter mycket strul med försäkrningskassan, fick jag äntligen besked igår
Jag fick fullt havandeskapspenning beviljad! Så från och med nästa Onsdag så blir jag "mammaledig".
Känns konstigt men jag är så otrolig glad!
grattis =)
har oxå fått full hp beviljad men utan tjafs dock =)
Vad jobbar ni med? Sitter och fyller i min nu och hoppas på det bästa. Jobbar som brevbärare.
Har 2 jobb. Personlig assistent sen jobbar jag extra på Hemtjänst.
jag jobbar som frukostvärdinna + även hjälper till på konferensen
Har du tunga lyft eller kunde de inte omplacera dig ? eller både och ?
:)
Grattis, va skönt!
en liten fråga, satt å tittade på papprerna, då jag å chefen skall fylla i dem om en vecka..
jag vet ju att man kan få som mest 60dagar, å då räknas inte de 10sista dagarna in, men när man skall fylla i från vilket datum man vill ansöka ifrån hur räknar man bakåt i tiden då? räkanar man med de 10 dagarna, eller börjar man efter de dagarna?
å man räknar med helgerna också va?
jo ja har både tunga lyft och dom kan inte omplasera =)
TS och gullunge1-
Hur långt tid tog det innan ni fick beskedet??
för mig gick de jätte snabbt. papperna kom in den 21 dec, ringde dom den 30 dec bara för att kolla om de såg bra ut o alla papper va i ordning o då sa hon att alal papper va inlämnade som dom skulle o så... sen på tisdagen efter 5 jan fick ja hem ett papper där de stog att dom godkände de och skicka ut det den 30 dec. så hon måste fixat det precis efter ja ringt o pratat me henne. så ja rekomenderar verkligen att ringa o tjata på dom lite, visst dom har 30 dagars handläggning men de skadar ju inte att ringa ändå =) dessutom hon ja prata med va så himla trevligt mot mig så de va till o med kul o prata med dom för en gång skull=)
jo men precis, det håller jag med om verkligen... men men sånt e livet hehe
Mina papper kom in till försäkrningskassan den 7 december och jag fick svar förra veckan..!! Men då har de också varit mycket strul och jag har ringt och ringt och tjatat..
usch då, vad tråkigt, hur gick de för dej då, fick du beviljat?
Nu har jag också fått HP beviljad, jobbar t.o.m den 24/02 sen är jag hemma och boar*underbart*
men vad skönt för dej =)
nu har ja bara två arbetsdagar kvar o de känns jätte skönt.
sen ja kom tillbaka från semestern så har ja kännt av mer o mer att de e jobbigt o börjar få ont i fötterna o fogarna... så de känns uuunderbart =)
har ni gått hem dom 60 dagarna innan BF???
jag ansökte om HP förra veckan, skickade in papperna i onsdags och de ringde mig + chefen på fre för lite kompletering. De undrade ng lyften och tyngden. Min chef sa tom mer än jag hade skrivit. Jag sa att jag inte var helt säker men att det var minst 15kg (min chef sa 17) Sen undrade de hur länge jag varit anställd och att hon skulle ringa lönekontoret för att dubbelkolla mina upgifter. Hon sa även att jag hade skrivit mkt utförligt och hon var jätte trevlig. Tyckte det gick väldigt fort. Får se när jag får besked.