• Lalalong

fler med barn som är en aning besatta av Einsteins?

Klara har länge tyckt om att titta på film... men det har egentligen mest varit som bakgrundsunderhållning. Alltså, hon har inte tittat utan bara gärna haft en film på medan hon lekt med annat.

Nu fick hon en film med Einsteins i julklapp och hon är helt uppslukad... Det är inte direkt så att hon tittar hela tiden, för det får hon ju inte
    Men när hon tittar så är hon djupt koncentrerad. Pratar med gubbarna... gör efter dem i rörelser, svarar när de ställer frågor o.s.v. Hon kallar dem för "mina vänner". Nu tittar hon en stund innan sängdags och nyss kom hon utspringade i vardagsrummet och letade upp sin "klocka" (någon plastig leksak någonstans ifrån) som hon skulle visa för sina vänner. Hör henne börja prata med TVn. "Här, titta här är min klocka".

Det är ju näsan på så att det börjar bli lite "too much"...
    Men de som har skapat de här figurerna har ju verkligen lyckats... Finns det fler barn som är så här "uppe" i Einsteins?

Klara 060504, Lillasyster BF 100124
  • Svar på tråden fler med barn som är en aning besatta av Einsteins?
  • camillas1985

Har en pojk som blir 1 år snart och han verkligen avgudar einsteins. Han kan sitta i en timme om han får. Är han trött och gnällig är de våran räddning =). Vet inte hur mycket han förstår men jag tror det är musiken som han är mest intresserad av för han är musikgalen också.

• Kina79

Mina flickor är nästan 6 och snart 4 - de älskar oxå Einsteins. Svarar när de frågar nåt och är grymt koncentrerade

• Lalalong
    camillas1985 skrev 2010-01-14 20:01:59 följande:
    Har en pojk som blir 1 år snart och han verkligen avgudar einsteins. Han kan sitta i en timme om han får. Är han trött och gnällig är de våran räddning =). Vet inte hur mycket han förstår men jag tror det är musiken som han är mest intresserad av för han är musikgalen också.
    Hihi, ja det är det ju säkert då om han älskar musik så
    Klara har väl aldrig egentligen varit så musik och dansintresserad... men till Einsteins dansar hon
    Kina79 skrev 2010-01-14 20:05:59 följande:
    Mina flickor är nästan 6 och snart 4 - de älskar oxå Einsteins. Svarar när de frågar nåt och är grymt koncentrerade
    Haha, härligt med fler!
    Som sagt, skaparna har ju lyckats skapa ett koncept som fängslar barnen i alla fall. Och hon verkar lära sig massor. Hon berättar om knölvalar för oss dagligen nu
    Klara 060504, Lillasyster BF 100124
Svar på tråden fler med barn som är en aning besatta av Einsteins?