• Mikeila

Bostadsbekymmer

Är 22 år och har en dotter på snart 18 månader. Pga av studier så bor jag fortfarande hemma hos mina föräldrar med min dotter. Tar studenten nu i juni och det här med bostad börjar bli ett bekymmer för mig.

Har ekonomi för tillfället för att kunna ta en lägenhet. Men, eftersom att jag slutar skolan snart så kommer jag inte ha någon inkomst som täcker för hyra etc. Vet inte hur de funkar med socbidrag och den biten. Däremot kan jag inte bo hemma i all evighet heller.

Min undran är ganska öppen. Ni som är ensamstående, hur stort bor ni med 1 barn och vad är rimligt att betala i hyra?

• Svar på tråden Bostadsbekymmer
  • kamp

Jag har en son på 10 månader. Bor i en tvåa på 63 kvadrat.....har gjort om sovrummet till barnrum och ska själv sova på bäddsoffa i vardagsrummet är det tänkt. Det känns lagom!

• Mikeila

Tack för att ni delade med er. Söker i detta nu efter en tvåa med rimlig hyra. =)

• miajussi

hej jag bor i en villavagn med två flickor en på 7 år o en liten på 17 månader vi har 45 kvm fördelat på 3 sovrum o öppen planlösning mellan kök o vardagsrum jag e ensamstående utan jobb o har social hjälp det fungerar kanon o inget att vara orolig för.. lycka till

Mikeila skrev 2010-01-14 20:06:44 följande:
    Är 22 år och har en dotter på snart 18 månader. Pga av studier så bor jag fortfarande hemma hos mina föräldrar med min dotter. Tar studenten nu i juni och det här med bostad börjar bli ett bekymmer för mig. Har ekonomi för tillfället för att kunna ta en lägenhet. Men, eftersom att jag slutar skolan snart så kommer jag inte ha någon inkomst som täcker för hyra etc. Vet inte hur de funkar med socbidrag och den biten. Däremot kan jag inte bo hemma i all evighet heller. Min undran är ganska öppen. Ni som är ensamstående, hur stort bor ni med 1 barn och vad är rimligt att betala i hyra?
Svar på tråden Bostadsbekymmer