Bambusa skrev 2013-06-13 01:26:22 följande:
min dotter vekar bara växa i ryggen

benen kan hon har helt raka utan skor bakom mig, då finns de nån cm kvar av bilens bälte innan de tar stopp.. (och gamla volvos ska ju ha korta bälten sägs de) men när öronen är över kanten är de ju kört, även om de inte är än på iaf ett halvår så börjar ja bli stressad, speciellt över "sommarbilarna", som bara har midjebälten, hur är de med utländska bilstolar man har framåt med 5punktssele?
ja har inte tagit reda på så mkt om dom eftersom de inte varit akutellt, vet ju att stolens vikt hamnar i ryggen på barnet, men vilket är bäst, midjebälte i bälte4sstol, eller en utländsk framåtvänd stol med 5punktssele ??? men inte en sekund innan öronen syns över kanten på twoway!! eller inköp ska ju ske innan, för att slippa stå utan när de sker..
Sele framåtvänt är inte bra alls! Titta hellre på de andra stolarna med hög rygg (Britax Multitech, Axkids Kidzone/minikid, AG Belogic) och testa dem. Och om bakåttiden är urvuxen, vänd framåt med bältesstol.
Jag hade panik för ett år sen, när vi behövde höja till högsta läget på MultiTechen och sonen bara var drygt 2,5 år. MEN i vinter verkar benen ha växt mest, och han sitter i den ännu, fast jag trodde att det skulle vara kört redan i höstas.