• Knorten

Någon som har erfarenhet av Pergotime

Ska börja äta Pergotime i denna menscykeln, detta är min första gång. Är det någon med erfarhenhet av Pergotime? Vad hade ni för progesteron-värde utan/med? Hur stor är risken för flerbörd. Stora kramar till er alla som längtar efter barn.

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Pergotime
  • pco

hej hej

jag har ätit 3kurer av prego enkel, dubbel o trippel utan att lyckas tyvärr..men jag har hört o läst om många som har lyckats :)
    hur länge har ni försökt skaffa barn? får man lov o fråga varför du äter prego?
    själv äter jag prego pga att jag har PCO o har ingen egen ÄL 
    lycka till
  • bebistre

Har ätit pergo 3 ggr. Utan pergo låg mitt värde på 13. Första ggr med pergo låg det på112, andra ggr på 2 o tredje ggr på 131. Bra värde två ggr men inte blivit gravid. Har ett barn sedan tidigare men nu har vi försökt på tvåan i 1 1/2 år. Första barnet blev till helt "normalt" på tredje försöket.

• Fosie

Jag är inne på min 3.e kur nu. På första blev jag gravid men fick tyvärr missfall i vecka 8. Andra försöket var jag sjuk och mitt uppe i en flytt så vi fick inte riktigt till det, nu hoppas jag på att det blir 3.e gången gillt. Jag har bara ätit enkelkurer och enligt VUL så svarar jag bra mot det så. Vad mitt progesteronvärde legat på före och efter har jag dock ingen aning om..

• Grynets krumelurer

Åt min första kur i början av denna månad, vid VUL visade det sig att jag hade för många stora vilket resulterade i en punktering av äggblåsorna. Det blev dessvärre ingen insemination, då vi fick ÄL under helgen. Istället hoppas vi att det "tog" sig den naturliga vägen. Vem vet?

Jag hade inga större biverkningar, blev bara trött... och fick lite svullnad över magen. Annars så var det som vanligt.

Lycka till!

• Loddan

Jag ska börja idag. Hoppas hoppas hoppas att det hjälper både dig och mig!

• Systeryster

Hallå!

Jag skulle behöva lite information från någon som har erfarenhet av Pergo behandling!

Jag började ta min första kur Pergotime den 4/1 denna månaden, detta var på min sjätte blödningsdag. Nu
    är jag på den 18:e dagen i cyklen. Jag har följt min temperatur och har inte än sett någon temperaturstegring alls, vilket jag antar innebär att jag inte fått någon Äl.

Nu undrar jag om det är det någon som har fått Äl utan temperaturökning?
    Hur länge har det tatt innan ni fått Äl räknat från dagen då ni tagit sista tabletten?

Vore tacksam för lite information!

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Pergotime