• runesthlm

Blev av med jackan i skolan

Idag hade sonen på 13 lämnat jackan i kapprummet precis uatnför klassrummet medans han var på lektion. Dom  andra i klassen hade gjort likadant, så det var tydligen vanligt att göra så istället för att låsa in kläderna i skåpet. Efter lektionen var jackan borta (en Helly Hansen så relativt dyr).
    Någon som vrit med om något liknande? Antar att skolan inte har något ansvar i såna fall? Skall man polisanmäla eller bra låta det vara och köpa en ny (billigare!) jacka?

• Svar på tråden Blev av med jackan i skolan
  • Tessaa89

min jacka blev snodd när jag gick i nian, en canada goose och den va tom låst i skåpet så några grabbar hade fått låna extra nyckeln för att hämta deras grejjer men det var ingen som hade koll... skolan gjorde inte ett skit. Men polisanmäla borde ni göra. Det gjorde vi

• runesthlm
    Tessaa89 skrev 2010-01-15 14:42:59 följande:
    min jacka blev snodd när jag gick i nian, en canada goose och den va tom låst i skåpet så några grabbar hade fått låna extra nyckeln för att hämta deras grejjer men det var ingen som hade koll... skolan gjorde inte ett skit. Men polisanmäla borde ni göra. Det gjorde vi
    tråkigt att inte skolorna bryr sig...min son har lärt sig en läxa och kommer nog låsa in jackan från och med nu...nu i efterhand var det ju dumt av mig som förälder att köpa en märkesjacka...men jag tänkte ju bara att jag ville han skulle ha en bra jacka nu när det blev riktig vinter...vet du om ni fick några pengar från försäkringsbolaget i och med att jackan var inlåst?
  • Cornbread

en tjej i min klass blev av med sin jacka som kostar 8000; -ingen ersättning, får skylla sig själva om man lämnar värdesaker säger skolan.

• Cornbread

kan tillägga att hennes jacka hängde inlåst i hennes skåp

• Tessaa89
    runesthlm skrev 2010-01-15 15:15:47 följande:
    tråkigt att inte skolorna bryr sig...min son har lärt sig en läxa och kommer nog låsa in jackan från och med nu...nu i efterhand var det ju dumt av mig som förälder att köpa en märkesjacka...men jag tänkte ju bara att jag ville han skulle ha en bra jacka nu när det blev riktig vinter...vet du om ni fick några pengar från försäkringsbolaget i och med att jackan var inlåst?
    nej fick ingenting och ändå fick dom mobil pass jacka mm
  • Mixi232

polisanmäl och kolla om du får nåt av skolan stackars barn å få jackan stulen

• Dajo

1. Polisanmäl.
    2. Kolla med skolan om deras försäkring täcker (troligen blir svaret nej).
    3. Kolla med ditt försäkringsbolag om din försäkring täcker (troligen blir svaret nej).
    4. Prata med sonen om att man alltid låser in kläderna när man inte har dem på sig.

• pajas01

jag fick min mp3 spelar snodd under min gymnasietid.. de va precis när dem kom ut.. jensofsweden kom jag ihåg att den hette..

dem tog den ur min jacka tror de va i våra "allrum" när vi va med elevrådet.. fick pengar till att köpa en ny!!

• Cornbread

Man får inget av skolan och försäkringen täcker inte det heller. Men det är ju inte mer än rätt för dem säger ju att man inte ska förvara något av värde.

• AnnelieTyresö

Ni kanske har en drulleförsökring?

Svar på tråden Blev av med jackan i skolan