vårt förhållande håller på att krascha!
Hej!
Jag har ett stort problem. Behöver alla råd jag kan få.
Jag och min kille har varit ihop i 1,5 år nu, och vi har en son på snart 6 månader. Vi brukar ofta hälsa på min syster och hennes familj, och vi har haft det kul ihop. Men ibland har det känts som min syster och och min pojkvän har flörtat, och det har varit jätte jobbigt för mig, jag har gråtit inombords! Och häromkvällen så gick min pojkvän och la sig kl 21.00 för han skulle upp på jobbet dagen efter. Och 21.30 gick jag in på rummet, och då såg jag att han hade somnat med mobilen i handen. Så jag skulle ta den och sätta den på laddning och kolla så han hade fått på alarmet så att han inte skulle missa jobbet, men just när jag tog telefonen så höll han fast den hårt och fråga vad jag skulle göra. Då sa jag att jag skulle sätta i laddaren åt honom, men då sa han att han skulle göra det själv. Då frågade jag honom varför han blev så rädd, och om han försökte dölja nånting. Men han sa bara nej. Och då tog jag telefonen och kikade. Och just då fick han ett sms. Och sms:et var ifrån min syster! I sms:et var det en romantisk dikt som hon hade skrivit till honom. I dikten stod det att han var fin och go och sånt. Och sen fortsatte jag att kolla vad han hade skrivit till henne. Och han hade också skickat dikt till henne där det stod att hon hade så vackra himmelsblåa ögon, och hon var så go och sånt, och att han ville ge henne en stor varm kram. Och i ett annat sms han hade skrivit så stod det : Nu är det nog dags att radera alla sms ifrån dig för annars är jag dödens sen om ****** ser detta att vi skrivit!
Deras sms:ande hade pågått ett tag sa han. Det hade börjat en kväll när jag var hos en kompis!
Jag hatar min syster för detta! Kommer aldrig kunna förlåta henne. Det är lättare att förlåta pojkvännen. Men min syster? Aldrig! Blir så himla ledsen för att dom gick bakom min rygg med detta! Varför inte bara säga till mig att dom brukar skriva med varann?
Hade det varit en annan tjej som jag inte kände så hade det inte varit lika illa. Men jag fattar inte att min syster kunde göra så mot mig! och inte heller han!
Hur ska jag ta mig till? Vill ju inte att vårt förhållande ska ta slut, vi har ju ett barn att tänka på! Han förtjänar att ha två föräldrar som älskar varandra och som bryr sig om hans bästa!
Men pojkvännen tjatar bara på mig att jag ska bli sams med min syster innan det kan bli bra mellan oss, men jag vill inte det. Jag vill koncentrera mig på vårat förhållande först, för jag tycker det är det viktigaste. Men han slutar inte tjata. Och det gör mig så himla ont!
Tacksam för svar!