Hej!
Jag går också på sahlgrenska och har gjort 2 behandlingar med menopur. Har tagit ÄL sprutan nu i veckan och ”befruktat” här hemma som bara sjutton. Så nu väntar lååånga dagar innan vi kan testa.
Första gången gjorde jag ingen nedreglering eftersom läkarna trodde att jag inte hade någon egen hormonproducering alls. Men sen visade det sig att jag hade det så nu andra gången fick jag ta nässprayen. Jag hade också hört mkt om att det skulle vara jobbigt men jag tycker helt ärligt inte att det var så farligt. I början kände jag inget men efter någon vecka började jag svettas mkt på natten. Vaknade helt genomblöt. Men i övrigt var det ganska som vanligt. Det är klart att man känner av alla hormonsvängningar i kroppen men det gjorde jag även första gången då jag bara fick menopur.
Anledningen att man nedreglerar är att man kan hålla bättre koll på hormonnivåerna. DÅ vet man exakt hur mkt hormon som påverkar äggstockarna. Om man inte nedreglerar kan ju din egen kropp också producera och då blir behandlingen mer svårtkontrollerad. Jag tror iaf att det fungerar så. Är det eran första gång? Jag blir så glad då jag ser andra här på familjeliv som går på samma behandling som mig då de flesta gör IVF eller med pergo.
Hoppas jag gjorde dig lite lugnare och klokare.
Kram