• Anonym (sexslös)

Män med nedsatt sexlust, se hit

Min man har nästan ingen sexlust kvar, vi har ett ganska hyfsat bra liv, han jobbar mycket som alla andra, sedan är han hemma och spelar på dator med andra runt om i världen, jag har testat allt möjligt: prata, sexiga kläder, göra allt hemma så att han slipper göra nåt, vara sensuell, mera kärlekfull, frysa ut honom..........men inget hjälper.
    Ni män som inte har lust till sex, vad ska jag göra?

• Svar på tråden Män med nedsatt sexlust, se hit
  • Anonym (Leed)

Kan det vara så att han inte får upp den??

• Anonym (Samma problem)
    Anonym (L.N) skrev 2017-07-07 09:55:54 följande:

Normalt sett är det ju den som säger nej som har rätten på in sida, så varför är det så konstigt att du måste anpassa dig till den som har mindre lust?

För att man är två personer i en relation. Hennes behov är lika viktiga som hans. Risken med att inte kunna göra varandra nöjda är ju att relationen avslutas.
  • KKarate
    Anonym (sexslös) skrev 2010-01-15 23:01:08 följande:
    är det nån man här som har lyckas öka sin lust på något sätt?

Ja, genom att byta till en bättre och yngre fru.

Men jag vet ju inte dina kvalitéer. Kanske det inte är samma problem hos din man.
  • Anonym (S)
    Anonym (Samma problem) skrev 2017-07-11 08:41:34 följande:

För att man är två personer i en relation. Hennes behov är lika viktiga som hans. Risken med att inte kunna göra varandra nöjda är ju att relationen avslutas.

Hade rollerna varit omvända så hade det genast stormat in 20 kommentarer om hur han ska låta henne vara, att han inte kan tvinga henne till något hon inte vill och att de måste lösa problemen utanför sängen först innan hon kan få lust igen.

Annars håller har helt med, bådas behov är viktiga. Kvittar vem som har rätt, en relation där sexet gnager leder ju förmodligen till ett uppbrott.
  • Anonym (PC)

Han borde dumpa datorn sin och ägna mer av den tiden till dig och er. Inser han inte det själv och eller du får honom att inse det finns det troligtvis inte så mkt att göra åt det hela.

• Anonym (Samma problem)
    Anonym (S) skrev 2017-07-11 08:51:59 följande:

Hade rollerna varit omvända så hade det genast stormat in 20 kommentarer om hur han ska låta henne vara, att han inte kan tvinga henne till något hon inte vill och att de måste lösa problemen utanför sängen först innan hon kan få lust igen.

Annars håller har helt med, bådas behov är viktiga. Kvittar vem som har rätt, en relation där sexet gnager leder ju förmodligen till ett uppbrott.

Ja. Det stämmer nog! Men då tycker jag att DET är mer fel och handlar om en skev syn att kvinnans sexuella behov är viktigare. Vilket i sig ändå är en trevlig utveckling i patriarkatet ;) men självklart är bådas lust lika viktig! Jag själv hade aldrig skrivit en sån kommentar till man eller kvinna.

Ja exakt... och det verkar vara så svårt för den sexnekande att förstå att den faktiskt sakta men säkert tvingar sin partner att bli olycklig eller göra slut. Eller så bryr de sig helt enkelt inte. Kanske hade de velat lämna egentligen men orkar inte göra något åt det hela. Lämnar hela ansvaret på den andra. Stämplar ut ur relationen och ser sedan på när den som fortfarande vill blir förtvivlad och gör slut. Vad tror du?
  • Anonym (L.N)
    Anonym (Samma problem) skrev 2017-07-11 08:41:34 följande:
    Löjlig ursäkt för att tvinga sig på andra.
    Jag kommer aldrig att tycka att man har rätt att kräva sex av någon, vare sig man eller kvinna.
    Hon får ta ansvar över sin egen sexualitet, precis som alla andra människor, och inte lägga hela den bördan på hans axlar.
  • Anonym (L.N)
    Anonym (S) skrev 2017-07-11 08:51:59 följande:

...och hade rollerna varit omvända så hade det stormat in 200 kommentarer från män som tyckt att hon var en elak och självisk bitch som inte ställde upp.
    (vi har haft många sådana trådar)

Det enda vi kan konstatera är att folk är lika dåliga kålsupare.

Att dra slutsatsen om att det alltid är ens eget kön som är offret känns mer som ett behov av att tycka synd om sig själv och känna sig lättkränkt.
  • Anonym (S)
    Anonym (L.N) skrev 2017-07-11 10:25:51 följande:

...och hade rollerna varit omvända så hade det stormat in 200 kommentarer från män som tyckt att hon var en elak och självisk bitch som inte ställde upp.

(vi har haft många sådana trådar)

Det enda vi kan konstatera är att folk är lika dåliga kålsupare.

Att dra slutsatsen om att det alltid är ens eget kön som är offret känns mer som ett behov av att tycka synd om sig själv och känna sig lättkränkt.

Jag håller inte med. :) Ser betydligt fler exempel på när kvinnor "kommer undan" med låg sexlust än tvärtom.

Härskartekniken kan du lägga ner dessutom, den bidrar inte med något.
  • Anonym (L.N)
    Anonym (S) skrev 2017-07-11 15:26:56 följande:
    Jag håller inte med. :) Ser betydligt fler exempel på när kvinnor "kommer undan" med låg sexlust än tvärtom.

Härskartekniken kan du lägga ner dessutom, den bidrar inte med något.
    Det var inte tänkt som härskarteknik, utan jag menade verkligen vad jag skrev.

Det BLIR tröttsamt med folk som bara kan se könsperspektiv i fall där det svart på vitt, som här på FL, i många trådar visar att båda könen beter sig lika illa i en del frågor

• Anonym (S)
    Anonym (Samma problem) skrev 2017-07-11 09:00:24 följande:

Ja exakt... och det verkar vara så svårt för den sexnekande att förstå att den faktiskt sakta men säkert tvingar sin partner att bli olycklig eller göra slut. Eller så bryr de sig helt enkelt inte. Kanske hade de velat lämna egentligen men orkar inte göra något åt det hela. Lämnar hela ansvaret på den andra. Stämplar ut ur relationen och ser sedan på när den som fortfarande vill blir förtvivlad och gör slut. Vad tror du?

Har man låg sexlust eller ingen alls så tror jag att man har svårt att se det som ett problem alls. Ungefär I samma klass som att det inte är något bekymmer att vara utan en viss typ av mat som man inte gillar. Det största problemet är ju att det även påverkar ens partner. I viss mån kan nog alla kompromissa, men är skillnaderna för stora så skapar det ju sprickor.

Det är min tanke om det.
  • Anonym (S)
    Anonym (L.N) skrev 2017-07-11 15:32:37 följande:

Det var inte tänkt som härskarteknik, utan jag menade verkligen vad jag skrev.

Det BLIR tröttsamt med folk som bara kan se könsperspektiv i fall där det svart på vitt, som här på FL, i många trådar visar att båda könen beter sig lika illa i en del frågor

Hur kan du mena att jag "drar slutsatsen om att det alltid är ens eget kön som är offret känns mer som ett behov av att tycka synd om sig själv och känna sig lättkränkt" utan att det skulle vara en härskarteknik? Såvitt jag vet har jag inte uttryckt detta någon annanstans, känns märkligt att du då drar denna slutsats direkt kopplat till mitt inlägg. Att folk lätt endast ser problem/kritik/whatever som riktas mot sitt kön stämmer säkerligen, men ibland stämmer det ju, och man måste väl kunna uttrycka det utan att bli kallad lättkränkt, eller? Jag hade exempelvis inte förnekat att män står för majoriteten av sex- och våldsbrott.

Du behöver ju inte hålla med mig, men undvika nedsättande kommentarer bör du allt kunna göra.
  • Anonym (L.N)
    Anonym (S) skrev 2017-07-11 15:40:58 följande:
    Hur kan du mena att jag "drar slutsatsen om att det alltid är ens eget kön som är offret känns mer som ett behov av att tycka synd om sig själv och känna sig lättkränkt" utan att det skulle vara en härskarteknik? Såvitt jag vet har jag inte uttryckt detta någon annanstans, känns märkligt att du då drar denna slutsats direkt kopplat till mitt inlägg. Att folk lätt endast ser problem/kritik/whatever som riktas mot sitt kön stämmer säkerligen, men ibland stämmer det ju, och man måste väl kunna uttrycka det utan att bli kallad lättkränkt, eller? Jag hade exempelvis inte förnekat att män står för majoriteten av sex- och våldsbrott.

Du behöver ju inte hålla med mig, men undvika nedsättande kommentarer bör du allt kunna göra.
    Kanske reagerar jag på att det känns så typiskt att när en person ställer en frågeställning kommer det alltid vara någon annan om kör på att "Men hade det handlat om mitt kön hade allt låtit så annorlunda", fast det inte ens finns belägg för att det stämmer. I dessa fall känns det som en rätt logisk slutsats att personen ifråga har lätt för att se sig själv som ett offer och saknar förmågan att se att man kanske inte är den enda utsatta - eller ens värst utsatta - i en fråga.
  • Anonym (Samma problem)
    Anonym (S) skrev 2017-07-11 15:33:39 följande:

Har man låg sexlust eller ingen alls så tror jag att man har svårt att se det som ett problem alls. Ungefär I samma klass som att det inte är något bekymmer att vara utan en viss typ av mat som man inte gillar. Det största problemet är ju att det även påverkar ens partner. I viss mån kan nog alla kompromissa, men är skillnaderna för stora så skapar det ju sprickor.

Det är min tanke om det.

Jag håller med dig i de tankarna. Jag tror absolut du har rätt. För den personen är det inga problem - förrän man blir lämnad. I min relation är jag den som får gå utan, jag har som typ alla andra i samma sits testat allt. Inget funkar. Min kille har nog låg lust bara. Det känns ju som att han inte lyssnar. Han säger att han förstår ocj det ska bli bättre, istället för att försöka vara ärlig och besvara mina funderingar. Jag vill ha en ärlig chans som så många andra. Men när partnern ärligt inte ser det som ett problem trots att man varit tydlig med att FÖR MIG ÄR DET JOBBIGT OCH FAN SER DU INTE VART DETTA KOMMER LEDA så tar det ju slut... antagligen. Men då kanske det var dömt från början, pga olika grundläggande behov. Vad tror du?
Svar på tråden Män med nedsatt sexlust, se hit