Gothica skrev 2010-05-09 19:02:31 följande:
Jag har faktiskt aldrig ens velat ha. Det intresserar mej helt enkelt inte. Har aldrig ens provat att köra bil, så jag har ingen aning hur det är. Men nu med tredje barnet på väg börjar jag inse mer o mer att det skulle vara bra att ha, av olika anledningar. T.ex vi kan aldrig storhandla, det blir problem om vi ska någonstans och det inte alltid går att ta bussen... Min sambo har heller inte körkort ska tilläggas. Jag är 36 och sambon 38 så vi är inga ungdomar precis. Bara ointresserade av körkort. Men sen så har jag inga pengar till att ta heller. Skulle aldrig ha råd med den utgiften med min lilla inkomst! Sambon däremot, har råd eftersom att han fick pengar till just körkort av sin pappa för några år sen, men hans problem är att han aldrig kommer sig för... Verkar vara väldigt ovanligt att inte ha körkort när man har barn, när dessutom båda inte har det??? Inte hört talas om nån... Alla undrar hur vi klarar oss. Men det är väl en vanesak. Vi har ju aldrig varit vana vid annat.
Undrar också hur ni klarar er... Har själv två barn o känns lite jobbigt ibland att inte ha körkort... Som t.ex storhandling, ta sig till ställen dit de inte går bussar...
Tur som är så kan pappa eller svärfar (men bor 20mil bort) köra oss om de är nödvändigt men man vill inte vara allt för beroende av dem.
Sen om vi ska åka blir de väldigt trångt om t.ex mamma/ svärmor ska med.
Sen vill ju säkert ha fler barn framöver o hur gör man då??