• PCO20

JÄTTEÖMMA bröst/bröstvårtor

Hej svejs!
    Äter provera just nu och har tagit ca 6 piller av 10. Har sjukt ömma bröst. Är det normalt? Hur hade ni det?

Det gör speciellt ont i mina bröstvårtor. Har ätit provera tidigare men kan inte minnas att jag fick ömma bröst då, är det bra eller dåligt att få ömma bröst?

Har problem med helt utebliven mens, men för någon månad sedan fick jag en egen mens (vilken lycka ) och två veckor innan mensen startade hade jag också sjukt ont i bröstvårtorna..

Ska börja med dubbelkur med pergo också, har provat två kurer tidigare som inte gav resultat. Jag hoppas att det funkar bättre denna gången! Har försökt att bli gravid i 1½ år!

• Svar på tråden JÄTTEÖMMA bröst/bröstvårtor
  • Embla82

Kan hoppas in och tala om att jag har så där ont i just bröstvårtorna när jag äter provera. Konstigt nog inte heller varje gång. Så jag är rätt säker på att det är en biverkning av proveran.

• Snurpan

Ja, man kan få äl under provera kur. Ja har nästan aldrig äl eller egen mens av mig självt. Pratade me min gyn o hon sa att i och me att man kickar i gång mensen så kickar i många fall kroppen igång äl av sig självt!

• PCO20
    Embla82 skrev 2010-01-18 18:54:35 följande:
    Kan hoppas in och tala om att jag har så där ont i just bröstvårtorna när jag äter provera. Konstigt nog inte heller varje gång. Så jag är rätt säker på att det är en biverkning av proveran.
    Okej Ja, men det känns som ett bra tecken ändå! Då vet jag att NÅGOT händer i kroppen iaf
  • PCO20
    Snurpan skrev 2010-01-18 19:02:29 följande:
    Ja, man kan få äl under provera kur. Ja har nästan aldrig äl eller egen mens av mig självt. Pratade me min gyn o hon sa att i och me att man kickar i gång mensen så kickar i många fall kroppen igång äl av sig självt!
    Okej! Vi får hoppas då Ska snart börja med pergo också!
  • valkyrie

hej har bara läst TS ooch jag känner igen det med brösten har med ont och mina har svulnat upp och blivigt fastare och större. har ätigt provera nu i en vecka men började känna av det bara efter någon dag.

• PCO20

Okej, jag har två piller kvar nu så jag borde få mens till helgen! Har du testat dig?

valkyrie skrev 2010-01-19 23:46:11 följande:
    hej har bara läst TS ooch jag känner igen det med brösten har med ont och mina har svulnat upp och blivigt fastare och större. har ätigt provera nu i en vecka men började känna av det bara efter någon dag.
  • valkyrie
    PCO20 skrev 2010-01-19 23:49:42 följande:
    Okej, jag har två piller kvar nu så jag borde få mens till helgen! Har du testat dig?
    okej. jag har 3 kvar. nej men har funderat på att göra det. men i dag har jag fått lite blödning. så min mens kom lite tidigt.
  • PCO20
    valkyrie skrev 2010-01-20 19:34:37 följande:
    okej. jag har 3 kvar. nej men har funderat på att göra det. men i dag har jag fått lite blödning. så min mens kom lite tidigt.
    Okej! Jag tog mitt sista piller idag Vi kan väl följas åt?
  • dragonesse

Hej!

Jag har tagit 9 tabletter av Provera, tar min sista imorgon. Jag har också väldigt ömma bröst! Framför allt bröstvårtorna. Så nej, du är inte ensam! Det är min första provera-kur, ska börja med Pergotime för första gången när mensen kommer igång. Fick en liten blödning idag men sen slutade det, så jag ska ta sista tabletten imorgon också. Sen är det väl bara att vänta...

♥(¯`°?.¸ ♥ popcorn79.blogspot.com ♥¸.?°´¯)♥
  • PCO20
    dragonesse skrev 2010-01-20 22:20:05 följande:
    Hej! Jag har tagit 9 tabletter av Provera, tar min sista imorgon. Jag har också väldigt ömma bröst! Framför allt bröstvårtorna. Så nej, du är inte ensam! Det är min första provera-kur, ska börja med Pergotime för första gången när mensen kommer igång. Fick en liten blödning idag men sen slutade det, så jag ska ta sista tabletten imorgon också. Sen är det väl bara att vänta...
    Okej Spännande! Ja nu kan man bara vänta
  • valkyrie
    PCO20 skrev 2010-01-20 21:58:19 följande:
    Okej! Jag tog mitt sista piller idag Vi kan väl följas åt?
    aha jag det tycker jag låter skoj jag inboxar dej
  • PCO20
    dragonesse skrev 2010-01-21 22:19:37 följande:
    10:e dagen med Provera och idag kom mensen! Pergotime here I come!
    Oj redan Vad kul!
  • PCO20

Idag har jag haft lite svag mensvärk från och till hela dagen. Tog sista proveran igår. Men dom andra gångerna jag tagit provera så har det gått 2-4 dagar innan jag fått mens. Spännande Dock så brukar jag aldrig få mensvärk innan mensen sätter igång!

• PCO20

Hur går det för er? Jag har fortfarande svag mensvärk som kommer och går.. känner inte igen detta!

• dragonesse

Jag har fått mensen nu, tror jag... Den beter sig inte riktigt som den brukar men å andra sidan är det ju första gången med provera. Mensen har liksom inte riktigt kommit igång. Hade blodiga flytningar i onsdags, och igår kom det blod på papperet varje gång jag var på toa, men det var inte så mycket mer än så. Idag är det samma sak. Men jag ringde till fertilitetsenheten och sa att jag tror att mensen kom igång igår, så vi bokade tid för vul den 1 februari. Får väl känna efter under helgen hur det känns med mensen, i värsta fall får jag väl ringa på måndag och boka om tiden.

• PCO20
    dragonesse skrev 2010-01-22 18:05:16 följande:
    Jag har fått mensen nu, tror jag... Den beter sig inte riktigt som den brukar men å andra sidan är det ju första gången med provera. Mensen har liksom inte riktigt kommit igång. Hade blodiga flytningar i onsdags, och igår kom det blod på papperet varje gång jag var på toa, men det var inte så mycket mer än så. Idag är det samma sak. Men jag ringde till fertilitetsenheten och sa att jag tror att mensen kom igång igår, så vi bokade tid för vul den 1 februari. Får väl känna efter under helgen hur det känns med mensen, i värsta fall får jag väl ringa på måndag och boka om tiden.
    Okej! Det låter ju bra! Min mens har INTE kommit än, vilket är konstigt. Har ätit provera ett par gånger tidigare och brukar ALLTID få mensen efter +/- 4 dagar. Nu är jag inne på SJÄTTE dagen utan mens.

Har ännu mer ont i mina bröstvårtor idag,börjar nästan bli jobbigt.. Men jag skulle nog tro/hoppas på att mensen dyker upp idag, annars vet jag inte vad jag ska göra?
  • dragonesse
    PCO20 skrev 2010-01-25 13:38:59 följande:
    Okej! Det låter ju bra! Min mens har INTE kommit än, vilket är konstigt. Har ätit provera ett par gånger tidigare och brukar ALLTID få mensen efter +/- 4 dagar. Nu är jag inne på SJÄTTE dagen utan mens.Har ännu mer ont i mina bröstvårtor idag,börjar nästan bli jobbigt.. Men jag skulle nog tro/hoppas på att mensen dyker upp idag, annars vet jag inte vad jag ska göra?
    Har du testat dig?

Idag kom min mens igång ordentligt, så jag ringde till Fertilitetsenheten och frågade vad de tyckte, om jag skulle räkna torsdag som första mensdag eller idag. Har bara haft lite blödningar sen i torsdags nämligen och idag kom det rejält. Men de tyckte ändå att jag skulle räkna från första blödningsdagen, så idag tog jag min första tablett pergotime! Spännande!
  • PCO20
    dragonesse skrev 2010-01-25 19:37:01 följande:
    Har du testat dig? Idag kom min mens igång ordentligt, så jag ringde till Fertilitetsenheten och frågade vad de tyckte, om jag skulle räkna torsdag som första mensdag eller idag. Har bara haft lite blödningar sen i torsdags nämligen och idag kom det rejält. Men de tyckte ändå att jag skulle räkna från första blödningsdagen, så idag tog jag min första tablett pergotime! Spännande!
    Jag testade mig med en "billig sticka" i morse men den var negativ. Så jag vet inte vad jag ska tro...? Måste ju avboka min tid hos gyn (vul) som är nästa tisdag! Känns ju inte bra alls! Brösten ömmar för fullt, i morse gjorde det till och med ont i brösten när jag rörde på armarna. Något är galet! Känner det på mig. TYPISKT. Proveran har ju fungerat perfekt alla andra gånger

Okej vad skönt för dig När ska du på vul då?
  • PCO20

Hej igen!
    Jag måste ha räknat totalt fel och har antagligen missat att ta proveran en dag. Jag började med all säkerhet med proveran den 10 jan och tog (enligt det jag skrivit i tråden) den sista tabletten den 20 jan, men skulle tagit den sista tabletten den 19. Hur kan jag ha missat en tablett utan att märka det??

Nej nu måste jag ha svar. Kan det vara därför som min mens inte kommit än?? Känns inte som att det har så stor betydelse.. har ju tagit alla piller. Vet att jag en annan gång då jag åt provera missade ett piller (fast då märkte jag det också!) och mensen kom "i tid" om man säger så. Hur som helst. För att inte göra det snurrigt. Jag är alltså innte på FEMTE dagen utan mens idag. Så det blir ju inte så stor diff ändå.

Herre gud... enda gången som man inte tänker på om man är gravid eller inte, är ju då man äter provera, för då är man SÅ inställd och glad över att man SKA FÅ MENS. Och det har fungerat kanon alla andra gånger, så jag har vart hur avslappnad som helst.

Ni som ätit provera förr och fått ömma bröst, när har värken försvunnit? När mensen kommit eller tidigare? Jag har aldrig känt mig så gravid som jag gör nu och är FULLT MEDVETEN OM att det antagligen är "pms" och biverkningar av proveran.. Men det här är så jobbigt så ni anar inte Ingen mens i sikte!

Svar på tråden JÄTTEÖMMA bröst/bröstvårtor