Mjäkiga gravida i Italien, jag blir tokig!!!
Åhh, blir såååå frustrerad på gravida i Italien!
(har själv barn, så jag vet hur det är att vara gravid)
Bor i Italien och här är nästan alla överdrivet fjantiga så fort de blir gravida.
Har 2 kollegor som är gravida nu och jag pallar bara inte med hur de resonerar kring deras graviditeter. (Är jätteglad för att de ska få barn, det är inte det)
Så här gick snacket vid kaffemaskinen imorse:
"Va, gick du UT när det snöade i julas?. Tänk om du hade ramlat med magen och allt (personen var f ö i månad 3, ingen jättemage precis). Och snöade, ja det låg ca 3 cm på biltaken, det var allt. Ingen ishalka, ingen snö på marken.
"Hur går det att ta bussen på mornarna. Mår du illa. Tror du att du kan åka buss hela tiden" Kan man inte åka buss till jobbet, eller? Varför är det ett så stort problem?
"Tråkigt att du inte kan röra vid katten nu när du är gravid. Ska ni behålla den?"
Jaha, alla som har katt måste göra sig av med den bara för att man ska få barn. Men hallå!
"Tror du att du kan jobba ända till månad 7?" ÄNDA till månad 7? Mår bra så kan man fysiskt sett jobba ända tills vattnet går. Själv fick jag lov att sluta jobba 3 v innan min dotter kom (lagen tvingade mig att vara hemma)
"Tänker inte amma. Vill inte hålla min sambo utanför, det är inte rätt att inte han ska få vara med och dela dotterns uppmärksamhet. Dottern blir alldeles för mammig om jag ammar. Vad är det för bra med amning?
Det här kanske inte är precis ett italienskt problem, men jag tycker det är väldigt många som är EMOT amning. Personligen anser jag att naturen har ordnat det så att mamman ska ge barnet mat - och kan man, så ska man.
Mm Mm...
Vad säger ni andra som bor i Italien, blir man inte alldeles mega-irriterad på hur de ser på det här med att vara gravid. Plötsligt kan man INGENTING och är hur skör som helst....