• Jerker

ang föräldra kontroll internet

var kan man hitta bra föräldrakontroll för internet
    (program)
    så att barn inte kan komma in på fel sidor +
    begränsning av datatid

• Svar på tråden ang föräldra kontroll internet
  • Mixi232

gå in på kontrollpanelen så finns det där att aktivera och att sätta datatider på datan men sätter du dom tiderena är de bara du som kan ändra inte  tonåringen

• Smilla04

I min ena dator (äldre version) gjorde det att i princip alla internetsidor blev blockerade. Några tips?

Jag vill egentligen bara blockera extremt innehåll, våld, vapen, extrem politik, och porr.

• Mixi232

om du har en ny data tror jag är inte 100 % på attr du kan välja sidor astt blocka..

ladie in black
  • SandraFasth

Naaee!!

Jag är 13 och min mamma vill inte ens ha föräldrarkoll på mig för att hon litar på mig te 100%
    Allt det där du skrev det är som att du inte litar på din unge :(
    det är doms privat liv som erat det är som att hon/han ska gå in och tittar på er eller dej när du har sex eller ens gör egen njutning !!
    jag tycker du ska lita på din unge

• Stårscha
    SandraFasth skrev 2011-02-28 18:16:32 följande:
    Naaee!!

Jag är 13 och min mamma vill inte ens ha föräldrarkoll på mig för att hon litar på mig te 100%
    Allt det där du skrev det är som att du inte litar på din unge :(
    det är doms privat liv som erat det är som att hon/han ska gå in och tittar på er eller dej när du har sex eller ens gör egen njutning !!
    jag tycker du ska lita på din unge

I vissa fall har barnen upprepade gånger visat att de inte går att lita på. Ska man ändå göra det menar du? Är inte förtroende något man måste förtjäna?
  • SandraFasth

Sooryy för mitt Uppkäftiga brev eller vad man ska säga men assa jag menar bara att det är bra att visa barnen att dom är viktiga och att dom kan ta ansvar!
    Jag har aldrig haft kontroll även om ja har visat att man inte kan lita på mig men ja vill bara att folk ska lita ;D
    Assa Jag tycker du får bestämma själv !
    ge dom en chans om dom gör ngt tar du föräldrar kollen

MVH ; SANDRA  

Svar på tråden ang föräldra kontroll internet