Tvättar du ditt barn när du byter blöja?
Ja om man byter en bajsblöja är det väl självklart att man tvättar av, men om ni byter en kissblöja, tvättar ni då?
Ja om man byter en bajsblöja är det väl självklart att man tvättar av, men om ni byter en kissblöja, tvättar ni då?
Vi brukar inte tvätta efter en kissblöja. Tvättar morgon & kväll & självklart vid bajs.
Både sonen & dottern har/haft väldigt "fin" rumpa =)
Sonen är 5 mån & har aldrig behövt smörja för röd tjärt.
Har bara läst ts.
När våra barn hade blöja så tvättade vi dom ALLTID me vatten oavsett om dom bajsat eller kissat och sen smörjde med Idominsalva varje gång och dom va aldrig röda. Skulle aldrig sätta på en ny ren blöja utan att ha tvättat barnet me vatten först och självklart torkat dom ordentligt innan man sätter på ny blöja. Tycker de är vidrigt när folk inte tvättar även när barnen bara kissat. Har föräldrarna själva lust att gå runt med intorkat kiss på sin egen rumpa eller, nä skulle inte tro att dom vill de men dom låter sina barn göra de.
De är min åsikt iallafall, var och en gör som dom vill med sina egna barn.
Jag har inga egna barn, än. MEN, jag jobbar i vården och byter blöjor på vuxna människor och är det "bara" en kissig blöja tvättar jag inte av och jag vet att många av mina kollegor gör likadant.
Det är upp till var och en att avgöra vad man tycker är bäst, alla är vi olika