• mara12

Skulle man inte få mens EFTER man ätit hela proverakuren?

Jag har ätit 6 tabletter av min första provera kur (ska börja med Pergo för första gången och behövde få igång min mens eftersom jag inte får någon mens av mig själv). Läkaren och barnmorskan sa att mensen skulle komma igång 2-7 dagar efter att man ätit hela kuren på 10 tabletter. Men idag fick jag mens, som sagt då jag bara ätit 6 tabletter.

Har någon haft samma erfarenhet eller vet något om detta?

Läste någonstans här på FL att man inte skulle få mens innan och att det var farligt men nu hittar jag inte det inlägget så jag kankse drömde detta.

Ska iaf ringa till barnmorskan imorgon och kolla läget.

• Svar på tråden Skulle man inte få mens EFTER man ätit hela proverakuren?
  • skånebo

Hej! Exakt detta frågade jag min läkare när jag skulle börja med provera. Han sa att om jag skulle få min mens innan de 10 tabletterna så skulle jag ändå fortsätta ta alla. Nu fick jag mensen 2 dar efter tabletterna, så jag behövde aldrig fundera på detta. Hoppas du får ett vettigt svar av din läkare o lycka till!

• Pimpinellan

Jag tog Provera för att skjuta på mensen och det funkade inte-fick mens ändå. Läkaren sa att Provera inte funkar på alla,men det spelar nog ingen roll ändå för dig,du skulle ju liksom ha mens ändå.

• MiraJ

Hej!
    Jag är inne på min andra kur med provera... Första kuren fick jag mens efter 4 tabletter. Jag ringde då läkaren och jag blev tillsagd att sluta med provera och ta pergotime från 3:e dagen som det var sagt.
    Men han sa inget om att det skulle vara farligt?
    Idag har jag tagit 4 tabletter provera..ingen mens ännu...
    Vad sa din läkare?

• mara12

Min läkare sa att jag skulle fortsätta med tabletterna till jag fick en riklig mens. JAg frågade om det skulle vara farligt att fortsätta efter att man fått mens eller sluta för tidigt och hon sa att det inte var farligt.

Svar på tråden Skulle man inte få mens EFTER man ätit hela proverakuren?