• Tanna

Trippelkur Pergo, fick ägglossing, men ingen mens...ej gravid..

Fick en trippelkur pergo innan jul. Runt julen hade jag ägglossning för första gången på över 1½ år. Jag har fått alla möjliga tabl och doser, inget har fungerat förrans den sista trippelkuren....
    Jag skulle få min mens runt den 10:e. Har fortfarande inte fått den.... Gjort 2 st tester, senast i söndags, men är inte gravid.

Jag fattar inte, får man inte alltid mens efter ägglossning ?

Har tel tid med läkaren imorgon, så borde få komma dit snart så dom kan kolla igen då....vad som är fel...

Nån som vart med om nåt liknande ?

• Svar på tråden Trippelkur Pergo, fick ägglossing, men ingen mens...ej gravid..
  • Pimpinellan

Ja, är man inte gravid så får man ovillkorligen mens om man verkligen haft ägglossning. Hur kollades du upp? Både VUL och progesteronprov eller bara äl-test?
    Visst finns det vissa som inte testar plus fast de är gravida,men detta låter märkligt.

• Tanna

Jag var på VUL den 23.12, då var äggen 1,6 mm, sen på VUL igen den 28.12 då var äggen 2,0 mm.
    Så vi vet ju helt säkert att jag haft ägglossning iaf.

Tycker det är jättekonstigt. Gjorde första grav.testet 4 dagar efter jag skulle fått mens och andra 1 vecka efter....

• Pimpinellan

Du blandar ihop begreppen. Det är äggblåsornas storlek man mäter (eftersom äggen är inuti dem och inte går mäta) och de mäts i cm,inte mm. Du borde ändå tagit progesteronprov för att vetat säkert att äggen släppt.
    Du får fråga läkaren.

• Tanna

Såg att jag skrev fel på mm, skulle vart cm. Jag fattar inte så mkt av sånt här, det var bara vad läkaren sa till mig om äggen.... vad är progesteronprov ? Min läkare har inte sagt nåt om det...

• Pimpinellan

Progesteronprov är ett blodprov för att kolla progesteronhalten. Visar om man haft äl eller inte utan tvekan. Borde du tagit under utredningen. Hoppas du får nåt bra svar!

• Tanna

Jaha, men det har jag gjort. Läkaren sa nog bara inte varför..... Min läkare är inte så pratglad direkt.....känner att jag måste fråga miljoner ggr innan jag får svar....

Svar på tråden Trippelkur Pergo, fick ägglossing, men ingen mens...ej gravid..