• Ellisizza

Varför finns det inga fina amningsklänningar??

Ska på dop snart men det finns ju inga fina amningsklänningar! Varför inte? Ska man bli så tråkig när man fått barn att man aldrig går ut?

Visst kan man ju ha kjol och top men det är ju inte samma sak som en riktigt fin klänning

• Svar på tråden Varför finns det inga fina amningsklänningar??
  • Ellisizza
    FrkJenny skrev 2010-01-19 22:15:11 följande:
    Och vad är "fina"? Du gillar inte klänningarna från BaraGlad, PaolaMaria? www.baraglad.se/amningsklader.html www.mammabarn.se/list_varugrupp.asp?varugrupp...
    De från Bara Glad är mer som sommarklänningar tycker jag..

De från Paola Maria verkade ok så jag beställde en sådan men hua så hemskt den satt på mig {#lang_emotions_cry} Antingen (och troligen) är min kropp inte i form för en sådan klänning eller så var passformen otroligt osmickrande. Man såg varenda detalj på kroppen och underkläderna syntes igenom också så den fick jag skicka tillbaka..

Så jag hittar inget.. Jag vill ha en riktigt fin klänning. En festig, typ den

www.mamastore.se/product_info.php&products_id=73939

Vill ha en som inte bara är i vanlig bomull utan som är lite smickrande för figuren..
  • hilah
    Ellisizza skrev 2010-01-20 12:08:09 följande:
    De från Bara Glad är mer som sommarklänningar tycker jag.. De från Paola Maria verkade ok så jag beställde en sådan men hua så hemskt den satt på mig Antingen (och troligen) är min kropp inte i form för en sådan klänning eller så var passformen otroligt osmickrande. Man såg varenda detalj på kroppen och underkläderna syntes igenom också så den fick jag skicka tillbaka..Så jag hittar inget.. Jag vill ha en riktigt fin klänning. En festig, typ denwww.mamastore.se/product_info.php?cPath=113&p...Vill ha en som inte bara är i vanlig bomull utan som är lite smickrande för figuren..
    Jag kan inte länka till den, men gå in på www.4mom.se, klicka på Amning, sedan Amningsklänningar. Där finns en från Mamalicious som heter Volina. Kan det vara något?
  • Cocco

desigual har en omlottklänning som går utmärkt att amma i. Ibland ska man inte låsa sig i att det måste heta amningskläder bara för att de ska vara amningsvänliga =)

• Ellisizza
    hilah skrev 2010-01-20 12:16:27 följande:
    Jag kan inte länka till den, men gå in på www.4mom.se, klicka på Amning, sedan Amningsklänningar. Där finns en från Mamalicious som heter Volina. Kan det vara något?
    Tack för tipset!

Har sett den innan men vad som gör att jag tvekar är att den ser aningen kort ut och sen ser tyget ganska tunnt och genomskinligt ut.. Jag är väl inte i bästa formen nu efter graviditeten och är lite orolig att den inte skulle sitta fint. Men det är något att fundera över.
  • Ellisizza
    Cocco skrev 2010-01-20 12:19:25 följande:
    desigual har en omlottklänning som går utmärkt att amma i. Ibland ska man inte låsa sig i att det måste heta amningskläder bara för att de ska vara amningsvänliga =)
     Nä det är sant {#lang_emotions_smile} Men jag är ute lite i sista minuten så då kändes det enklast att köpa något man vet fungerar. Hittade en riktigt snygg vanlig klänning som det stod var amningsvänlig men sen såg jag priset..

Men jag får nog snart ta och kolla på andra lösningar som du säger.
  • hilah
    Ellisizza skrev 2010-01-20 12:32:13 följande:
    Tack för tipset! Har sett den innan men vad som gör att jag tvekar är att den ser aningen kort ut och sen ser tyget ganska tunnt och genomskinligt ut.. Jag är väl inte i bästa formen nu efter graviditeten och är lite orolig att den inte skulle sitta fint. Men det är något att fundera över.
    Jo, men jag har köpt en Mamalicious-klänning (inte denna) och jag var förvånad över hur lång den var. Modellerna är ju långa, så klänningarna ser korta ut. Men du kanske är lång du med Det står att den är 94 cm i storlek M.
    Sedan är ju modellen gravid, så den funkar nog bra med en liten efter-förlossningen-mage.

Bor du i Stockholm, så finns det Mammornas Second Hand. Jag beställde en jättefin och lite annorlunda amningsklänning från deras webshop, men utbudet på nätet är inte så bra. I butiken kan man nog hitta fina kläder.

Eller så finns det utländska webshops, men eftersom du säger att du är ute i sista minuten, kanske det inte är ett så bra alternativ.
  • Ellisizza
    hilah skrev 2010-01-20 13:52:04 följande:
    Jo, men jag har köpt en Mamalicious-klänning (inte denna) och jag var förvånad över hur lång den var. Modellerna är ju långa, så klänningarna ser korta ut. Men du kanske är lång du med Det står att den är 94 cm i storlek M. Sedan är ju modellen gravid, så den funkar nog bra med en liten efter-förlossningen-mage. Bor du i Stockholm, så finns det Mammornas Second Hand. Jag beställde en jättefin och lite annorlunda amningsklänning från deras webshop, men utbudet på nätet är inte så bra. I butiken kan man nog hitta fina kläder. Eller så finns det utländska webshops, men eftersom du säger att du är ute i sista minuten, kanske det inte är ett så bra alternativ.
    Det tänkte jag inte på Jag är rätt kort så då kanske längden blir bra. Då kom jag genast att tänka på en annan klänning som jag gillar men som ser kort ut.

www.lovelymama.se/se/article.php&art=2841247

Den kanske skulle funka trots allt? Kanske inte så festig men man får väl ha fina skor, strumpbyxor och smycken

Och tack för tipset med mammornas second hand. Bor i stockholm så det måste absolut kollas upp!
  • hilah
    Ellisizza skrev 2010-01-20 13:57:35 följande:
    Det tänkte jag inte på Jag är rätt kort så då kanske längden blir bra. Då kom jag genast att tänka på en annan klänning som jag gillar men som ser kort ut. www.lovelymama.se/se/article.php?id=12522&art...Den kanske skulle funka trots allt? Kanske inte så festig men man får väl ha fina skor, strumpbyxor och smycken Och tack för tipset med mammornas second hand. Bor i stockholm så det måste absolut kollas upp!
    Ja, jag kan använda Boobs tunikor som klänningar. Tycker den randiga är fin! Om du kollar på samma sida så finns Boobs "Nursing Dress with tiebands". Den sitter så himla bra! Har haft den på fest med fina strumpbyxor & skor & ett band runt midjan.
  • Ellisizza
    hilah skrev 2010-01-20 14:06:27 följande:
    Ja, jag kan använda Boobs tunikor som klänningar. Tycker den randiga är fin! Om du kollar på samma sida så finns Boobs "Nursing Dress with tiebands". Den sitter så himla bra! Har haft den på fest med fina strumpbyxor & skor & ett band runt midjan.
    Har kollat på den också och gillar den med Skulle dock velat ha den i någon roligare färg till dopet så jag väljer nog den randiga istället i så fall. Men till en vanlig fest hade jag gärna haft den

Gillar boobs kläder skarpt! Bra kvalitet och snygg passform. Har flera tröjor därifrån. Beställde som sagt en klänning från Paola Maria och hua hur den satt.. Och jag är ändå inte så stor. Hoppas boobs klänningar är bättre.
  • Janot

Köpte en jätte fin ammnings lång klänning på lovemilk som jag skall ha på dotterns dop

Svar på tråden Varför finns det inga fina amningsklänningar??