• LiaW

Ögonbrynen

Hej. Jag målar mina ögonbryn & har alltid gjort för att mina ögonbryn annars sitter otroligt lågt & är kritvita. Har hört att det ska finnas en "ögonbrynsmall" man kan köpa. Stämmer detta? & vart kan man köpa en sån? Vill ju få de så naturliga som möljigt. Finns det waterproof ögonbrynspennor?

Hoppas på svar!  

Linnea

• Svar på tråden Ögonbrynen
  • Mia skönhetsexperten

Du har så rätt i att det finns ögonbrynsmallar att köpa. Exempel på dessa är Christian eyebrow make up kit som förutom 3 stycken olika schabloner även innehåller brynpuder och pensel. Kitet finns i fem nyanser. Cirkapris 299 kronor hos perukshopen.net. Tre andra märken är Anastasia, Billion Dollar Brow och Shavata som du kan hitta i välsorterade varuhus och parfymerier.

Vattenfast brynpenna har bland annat Artistry, deras Brow Define Liner köper du på fantasticlife.se

/Kristina Pettersson är skribent på Gazet. Har arbetat som make-up artist sedan många år.

• Mia skönhetsexperten

Ögonbrynen kan vara lite knepigt att fixa själv! Det finns flera ögonbrynsmallar på marknaden. Men resultatet med dem blir inte så naturligt, eftersom de är just en mall och inte är skapta för just ditt ansikte och dina bryn. Det finns dock en helt ny produkt på marknaden som heter ”Billion Dollar Brows” och som är ett verktyg för att kunna skapa en naturlig men individuell form på brynen. Mer information om den hittar du här: http://www.gazet.se/TrendOchNytt/?Artikel=459 

Lycka till!

Elin Fagerberg

Skönhetskonsult och skribent på Gazet.se

Svar på tråden Ögonbrynen