Jag känner mig sviken, han känner sig sviken
Jag och min man har ett bra förhållande. "Allt" funkar för oss. Utom en sak som verkligen bara inte funkar. Att föda barn, och nu är jag gravid igen.
Han vägrar acceptera att det är MIN förlossning utan hävdar bara att "det är MITT barn också" - vilket jag aldrig har förnekat.
Det är VÅRT barn, men när det gäller fysiska och psykiska smärtor är förlossningen MIN huvudvärk.
Vi har en förlossning med oss i bagaget och jag litar helt enkelt inte på att han ska finnas där som ett stöd för mig. Han blir skitförbannad varje gång jag försöker dra upp mina rädslor och "trummar sig för bröstet och säger att det är ju hans barn också och han har rätt att vara med på förlossningen". Vi har helt och hållet kört fast kring detta.
Vad kan vi göra för att inte separera pga att vi inte kan prata om detta utan att han blir förbannad och anser att jag maktmissbrukar mot honom - och jag känner att han "leker" med mitt psyke, eftersom jag inte kan gå igenom en likadan upplevelse igen med ett liknande stöd som förra gången.......