Pappan ska flytta 20 mil bort.
Hej
Efter några år som varannan vecka-förälder ska nu pappan till mina 3 barn flytta 20 mil bort med sin sambo. Han riskerar arbetslöshet i vår stad nu, men han har inte sökt jobb alls här utan de har bestämt sig för att flytta till hennes hemstad. Hans förslag är att ta med äldsta sonen som slutar nian i sommar och träffa de andra 2 barnen varannan helg samt att jag ska ha äldsta sonen varannan helg.
Jag tycker det är synd att syskonen ska delas, de umgås mycket och har några gemensamma vänner. Jag hoppas att den äldsta stannar kvar här men försöker inte att påverka hans beslut....tar däremot upp fördelar och nackdelar med kommande situation. Tyvärr tror pappan att jag missunnar honom lycka när jag tjatar om barnens bästa. Är djupt besviken på hans beslut att flytta.
Att jag då får ta allt ansvar med de andra 2 barnen som föräldramöten, utv-samtal, läxor, mat/disk, stress till/från fritids mm.mm tycker han bara att jag får planera bättre.
Ni som vet hur allt detta funkar angående resor till och från pappan, underhåll och allt som hör till får väldigt gärna ge tips och råd. Jag vet inte hur jag ska bete mig, vad som gäller, vad jag har för skyldigheter samt rättigheter.
Livet känns kaotiskt just nu, tycker synd om barnen som inte får mer tillgång till sin förälder...
Kan tillägga att pappans och min relation efter seperation har fungerat felfritt utan bråk samt att hans sambo bott med barnen varannan vecka i 2 år. Det har nu skurit sig mellan mig och dem pga deras flyttplan.
Vad ska jag göra???
(pappan flyttar och det känns hemskt att kanske bara få träffa min försfödda son varannan helg...inte mitt fel...ledsen)