Flytta eller kämpa?
Jag och min sambo har varit ihop i drygt 2 år ca..det har varit mycket turbulent. Mycket svartsjuka från både honom och mig. Det festades ganska mycket i början och det slutade alltid med att han blev svartsjuk och beskyllde mig för det ena eller det andra..till slut blev det så att vi båda blev mer och mer svartsjuka och höll på och beskyllde varandra. Vi har varit isär, jag har träffat andra men vi har till slut gått tillbaka till varandra igen. Vi har en stark kärlek men ett stormigt förhållande.
Nu för ett tag sedan fick jag reda på att han har haft kontakt med en annan kvinna..sms. Men jag blev helt knäckt. Kände ren avsky och äckelkänsla bara och ville bara fly..samtidigt som jag ville ha en förklaring...som egentligen bara var "det bara blev så"..Jag fick förklaringen men samtidigt fick han verkligen veta att detta var sista chansen...vilket jag nog sagt några gånger..
Vi håller fortfarande ihop men jag har problem att släppa allt detta. Jag känner i bland att jag inte förstår vad jag kämpar för. Att det bara är jag som kämpar. Som t.ex. idag..jag sitter ensam hemma..och han är hos kompisar och dricker...och jag har ingen aning om när han kommer.
Jag har försökt prata med honom 1000 ggr att jag inte mår bra av att känna avsky så fort det kommer en helg..
Jag funderar på att gå och prata med någon..men vad ska hon hjälpa mig med?? Eller kan det hjälpa...??
Är kluven inför vad jag ska kämpa för...mig själv eller ett liv som KAN vara bra!?